Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Brunnsviken

Geosafe reläutgång och värmare

Rekommendera Poster

Ja ska funka med usb-dongle. Men det finns för många varianter för att jg ska kunna bestämma mig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev AndW:

Men det finns för många varianter för att jg ska kunna bestämma mig...

Har du inga kamerater? Det har jag och till de brukar jag sälja det som inte passar mig ;) Det brukar hålla de sysselsatta ett tag...

Det fanns någon variant med dubbla ethernetuttag, den lät vettig tyckte.

OpenWRT körde jag mycket i routers typ WRT54G. Gick att göra mycket med dessa...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja jag funderar på ethernetuttag, men vad ska man ha det till? Tracer-laddaren kanske, men den måste ju ha ethernet-till-usb-adapter för att inte nåt ska gå sönder enligt manualen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev AndW:

Ja jag funderar på ethernetuttag, men vad ska man ha det till? Tracer-laddaren kanske, men den måste ju ha ethernet-till-usb-adapter för att inte nåt ska gå sönder enligt manualen.

Det finns två burkar som kopplar RS485 till nätverket. Den ena har WiFi men den är värdelös för man kan bara köra peer-to-peer.

Den andra har kabelanslutning och kan kopplas till switch eller router. Sen kan man logga in på en webbsida eller ta hand om datat på annat sätt. Det är den jag har.

Den ena av mina plotters har WiFi, den andra har bara kabel...

Sen har jag även ShipModul multiplexer som kan överföra mellan nätverket, NMEA2k och NMEA0183. Den har också bara kabel.

Så jag behöver ethernetportar ett tag till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...