GÄ till innehÄll
torsdag 28 mars 2024
pseudonym

Kontaktannons

Rekommendera Poster

5 timmar sedan skrev pseudonym:

Sett pĂ„ anslagstavlan!😆😂

9B3720C1-156E-4AC6-A3EE-5A67D5C70D46.jpeg


Gamla kÀrringar vet man vÀl hur de ser ut.

Men bÄtar kan ju va vÀldigt olika.

  • Gilla 2

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Ok. Vad Àr den största skillnaden förutom storlek, material, drivningssystem?

Dom e ju lika mÄnga i alla fall.

Tycker det Àr större skillnader pÄ vÄra kÀra raringar. Till och med pÄ samma raring. BÄten Àr ju som den Àr Ä sÄ slits den.. 

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Skicket pÄ bÄten Àr ingen garanti för skicket pÄ kÀrringen. Empirisk erfarenhet 

  • Gilla 1

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
18 minuter sedan skrev mariajorgensson:

Jag Àr en medelÄlderns kvinna och Àger en mindre bÄt. 

 

UngefĂ€r som jag dĂ„ fast jag Ă€r man. 😉

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
4 timmar sedan skrev mariajorgensson:

Jag Àr en medelÄlderns kvinna och Àger en mindre bÄt. 

 💘

4 timmar sedan skrev pseudonym:

UngefĂ€r som jag dĂ„ fast jag Ă€r man. 😉

 

  • Haha 1

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
19 timmar sedan skrev pseudonym:

 

UngefĂ€r som jag dĂ„ fast jag Ă€r man. 😉

Vilken bÄt har du?

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
56 minuter sedan skrev mariajorgensson:

Vilken bÄt har du?

Precis sĂ„. Bild pĂ„ bĂ„ten Ă€r det som gĂ€ller 🙂

  • Gilla 2

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
1 timme sedan skrev mariajorgensson:

Vilken bÄt har du?

 

En trailerbar Albin 57. Vad har du sjĂ€lv? Hade större bĂ„t tidigare men kĂ€nde mig begrĂ€nsad pĂ„ den tid jag la ner för seglingen. Nu kan jag dra med mig bĂ„ten till nya vatten och segla dĂ€r istĂ€llet. PĂ„ vĂ€gen fungerar det nĂ€stan som en husvagn, fast det har jag en ocksĂ„. 😉 HĂ€r en bild frĂ„n en tur ner till Köpenhamn dĂ€r jag sjösatte i Limhamn med Turning Torso i bakgrunden.  Jag har en dröm om att ta bĂ„ten pĂ„ trailer ner till Kroatien och segla i övĂ€rlden mellan Split- Zadar-Dubrovnik.

C953F51E-B1CE-47C2-A394-818C41D07119.jpeg

1BA6B3A6-575A-4578-9853-7A42CD3EE073.jpeg

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
2019-01-16 vid 16:11 skrev Caribic410:

Ok. Vad Àr den största skillnaden förutom storlek, material, drivningssystem?

Dom e ju lika mÄnga i alla fall.

Tycker det Àr större skillnader pÄ vÄra kÀra raringar. Till och med pÄ samma raring. BÄten Àr ju som den Àr Ä sÄ slits den.. 

 

BÄtar spacklas och mÄlas precis som med damerna.

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
2019-01-22 vid 16:35 skrev pseudonym:

 

En trailerbar Albin 57. Vad har du sjĂ€lv? Hade större bĂ„t tidigare men kĂ€nde mig begrĂ€nsad pĂ„ den tid jag la ner för seglingen. Nu kan jag dra med mig bĂ„ten till nya vatten och segla dĂ€r istĂ€llet. PĂ„ vĂ€gen fungerar det nĂ€stan som en husvagn, fast det har jag en ocksĂ„. 😉 HĂ€r en bild frĂ„n en tur ner till Köpenhamn dĂ€r jag sjösatte i Limhamn med Turning Torso i bakgrunden.  Jag har en dröm om att ta bĂ„ten pĂ„ trailer ner till Kroatien och segla i övĂ€rlden mellan Split- Zadar-Dubrovnik.

C953F51E-B1CE-47C2-A394-818C41D07119.jpeg

1BA6B3A6-575A-4578-9853-7A42CD3EE073.jpeg

 

Den Àr fin och ser mysig ut. SjÀlv har jag en Albin Ballad som jag Àgt i snart 20 Är. 

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
4 timmar sedan skrev mariajorgensson:

 

Den Àr fin och ser mysig ut. SjÀlv har jag en Albin Ballad som jag Àgt i snart 20 Är. 

 

”Papa Blondie” Herbert JivegĂ„rds gamla Ballad lĂ„g i vĂ„r hamn tidigare. En sĂ€ker seglare om Ă€n inte sĂ„ snabb. Kappseglade mot en för nĂ„gra Ă„r sedan pĂ„ kappseglingen Bohusracet som gĂ„r frĂ„n Uddevalla och ner innanför Orust, Tjörn och ner till Marstrand för att sedan segla norrut efter kusten och vĂ€nder i Norge och sedan mĂ„lgĂ„ng i Smögen. Den gĂ„ngen hade vi en Beason 31:a. Det som Ă€r utmanande med den tĂ€vlingen Ă€r att det Ă€r en shorthandsegling med bara tvĂ„ personer ombord. Det gĂ€ller att hushĂ„lla med krafterna för tĂ€vlingen gĂ„r ju nonstop och det Ă„ret tog det oss 44 timmar. Året efter startade jag med min dĂ„varande bĂ„t men fick bryta pga mycket hĂ„rda vindar nĂ€r vi kom en bit ner mot Marstrand. Det blĂ„ste över 22 m/sek ute pĂ„ Kattegatt dĂ„ sĂ„ dĂ„ kĂ€nde vi att det skulle bli en extremt tuff segling, men vi var inte de enda som bröt det Ă„ret. Året efter det igen seglade jag pĂ„ en X-332 med en kamrat och dĂ„ tog det oss 33 timmar till mĂ„lgĂ„ng. Man fĂ„r försöka sova eller vila i skift nĂ€r tillfĂ€llen ges och att Ă€ta Ă€r mycket viktigt för att orka med överhuvudtaget.

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
2019-01-24 vid 00:23 skrev pseudonym:

 

”Papa Blondie” Herbert JivegĂ„rds gamla Ballad lĂ„g i vĂ„r hamn tidigare. En sĂ€ker seglare om Ă€n inte sĂ„ snabb. Kappseglade mot en för nĂ„gra Ă„r sedan pĂ„ kappseglingen Bohusracet som gĂ„r frĂ„n Uddevalla och ner innanför Orust, Tjörn och ner till Marstrand för att sedan segla norrut efter kusten och vĂ€nder i Norge och sedan mĂ„lgĂ„ng i Smögen. Den gĂ„ngen hade vi en Beason 31:a. Det som Ă€r utmanande med den tĂ€vlingen Ă€r att det Ă€r en shorthandsegling med bara tvĂ„ personer ombord. Det gĂ€ller att hushĂ„lla med krafterna för tĂ€vlingen gĂ„r ju nonstop och det Ă„ret tog det oss 44 timmar. Året efter startade jag med min dĂ„varande bĂ„t men fick bryta pga mycket hĂ„rda vindar nĂ€r vi kom en bit ner mot Marstrand. Det blĂ„ste över 22 m/sek ute pĂ„ Kattegatt dĂ„ sĂ„ dĂ„ kĂ€nde vi att det skulle bli en extremt tuff segling, men vi var inte de enda som bröt det Ă„ret. Året efter det igen seglade jag pĂ„ en X-332 med en kamrat och dĂ„ tog det oss 33 timmar till mĂ„lgĂ„ng. Man fĂ„r försöka sova eller vila i skift nĂ€r tillfĂ€llen ges och att Ă€ta Ă€r mycket viktigt för att orka med överhuvudtaget.

LÄter otroligt trevligt och givande. 

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du mÄste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto pÄ maringuiden.se. Det Àr lÀtt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem pÄ maringuiden.se? Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...