Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
mans71

Kan man inte köpa Navionics sjökort som download?

Rekommendera Poster

Verkar ju vara stenålder blandat med nutid i denna bransch men jag hittar inte någon möjlighet att köpa ett sjökort så att jag kan ladda ner det på mitt microSD kort som ju var tänkt att användas även till att t.ex. spåra rutter och djupdata samt Insight Genesis data på i min Simrad Go 7.

 

Jag har alltså redan köpt ett 64GB kort som jag tänkte att ”den kan man ju ladda hem ett sjökort på”, men sjökort verkar man bara kunna köpa på ett 2GB microSD som dessutom inte ens går att kopiera ner till mitt stora microSD-kort?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hei, Man kan dessverre ikke laste ned Navionics direkte på en standard minnebrikke.  Vi leverer ferdig formaterte brikker som kan kjøpes av forhandlere i Sverige.

 

Mvh

Hans-Christian Grande

Navionics

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, men var betalar jag då extra för att få mitt sjökort levererat på ett ett 64GB microSD kort? Jag skiter i pengar, men nog måste väl jag som kund kunna få bestämma vilket media mitt sjökort lagras på?

Redigerad av mans71

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ikke få det på en 64gb Brikke.  Veldig mange plotter som ikke støtter så store brikker.  Navionics+ brikkene leveres på 8gb brikker.  Ønsker du hele 44XG eller 45XG så er dette ca 2gb med data.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Navionics! Men, om jag nu köper ett sjökort Navionics+ på hela 8GB (på riktigt? - vi snackar max 100 SEK mer i inköp mot 64...)

 

- Hur mycket ledigt utrymme finns då på kortet?

 

- Kan jag på kortet ladda upp en egen mapp med t.ex. Insight Genesis data som jag kan använda i min navigator?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...