Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
SeglandeBissen

Planering inför långfärdssegling, vad har ni för tips?

Rekommendera Poster

Jag har kommit till ett stadium i livet där jag känner att det är dags att på allvar utforska min stora dröm, nämligen att segla jorden runt.

 

Nu har jag suttit och surfat runt lite och letat information men skulle behöva lite hjälp av er med erfarenhet, var kan jag söka reda på sådan information om vad för dokument som krävs i de olika länderna, hur jag söker visum när jag redan befinner mig till havs (det är ju lite svårt kanske att söka för alla ställen innan jag ger mig av?), ekonomiska kalkyler, finansiering, ja allt av värde. Vad är steg ett i att förverkliga drömmen, om ni förstår hur jag menar?

 

Givetvis båt rustad för långfärdssegling, men just den biten är i mina överväganden nu det lilla problemet.

 

Jag skulle bli oändligt tacksam för alla svar, allt i från länkar till hemsidor, grupper, "att-tänka-på-tips" eller tips på båtar som söker besättning.

 

Mvh Marie

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det gäller regler för visum etc så är väl noonsite.com en bra början annars kan det bli problem om man inte har koll på regler etc.

Oceanseglingsklubben hittar du säkerligen en hel del information kring långsegling.

Här är en kort artikel från livetombord.se om hur man enkelt kan komma ut på haven.

Kanske även SXK kan ha en del info som även utfärdar internationella certifikat som måste finnas med på färden.

Redigerad av per_62
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå med i en klubb för jordenruntseglare.

Jordenruntseglarklubben passar väl bäst när man bor i Ucklum.

 

Jag och min fru seglade som paying crew från Panama till Tahiti. Paying crew var ett bra sätt att snabbt lära sig mycket om segling på de sju haven på kort tid. Vi lärde oss  dessutom att vi inte vill segla jorden runt, men att vi väldigt gärna seglar någon annan sträcka som paying crew vid något annat tillfälle eller kanske hyr/köper en båt och seglar runt några månader i Karibien eller någon annan stans.

 

Lycka till!

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...