Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Dadid

One of a kind 1982

Rekommendera Poster

Jag skulle väldigt gärna vilja ta del av One of a kind från 1982, tror jag.

Söker testet där bland annat Maxi Mixer provas mot sina klasskompisar.

Finns det någon här som råkar ha tidningen och har möjlighet att scanna/fota av?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev Comfort4:

Tror den finns under båttester här på sidan,provar o länka

https://www.maringuiden.se/batguiden/;batID=1127&battypID=7

Det där är väl Curt Gelins test; typ utdrag ur hans böcker. Dvs inte artikeln om One Of A Kind-regattan..?

 

Vet inte var du bor, men jag har tidigare varit på Stadsbiblioteket i Stockholm; de har gamla årgångar av Båtnytt, vill minnas från c:a 1970 och framåt 

Redigerad av Peter_K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tydligen var det i One of a Kind 1984 båten testades.

Det luriga är att på denna sida:

http://www.livetombord.se/artiklar/e-tester/19840101/one-of-a-kind-1984/

kan testet köpas, men betallösningen är ej längre aktuell. Hur är detta möjligt? Jag kan rimligen inte vara den första som vill köpa en artikel.

 

Det lokala biblioteket har inte äldre tidningsårgpngar, men jag får väl höra mig för hos andra. Enklast vore dock om sidan ovan fungerade. Skulle någon veta att de sitter på den aktuella tidningen är jag klart intresserad av ett särtryck.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lyfter denna fråga igen då jag i samband med att tråden startades kontaktade Båtnytt som inte kunde hjälpa mig innan en ny betallösning är på plats. Det har tydligen ännu inte skett. 
Vill Båtnytt tjäna pengar tro?
Alltså, om någon råkar ha numret skulle jag supergärna ta del av de aktuella uppslagen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller som sagt, kolla vilket bibliotek nära dig som kan tänkas ha tidningen eller passa på i någon storstad när du har vägarna förbi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Mackey:

Eller som sagt, kolla vilket bibliotek nära dig som kan tänkas ha tidningen eller passa på i någon storstad när du har vägarna förbi.

Jo det är sagt, men tyvärr inte möjligt i närområdet.

Alltså finns det någon samlare av båttidningar som hörsammar denna förfrågan vore jag mycket tacksam.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det som att du har varit på ditt lokala bibliotek, men frågade du personalen om att beställa? Vad jag vet är bibliotekens utbyte av i varje fall böcker mycket stort och när jag behöver (helt andra typer av) tidskriftsartiklar fixar de det också när det aktuella numret finns någon annanstans. Ring hit och fråga: https://biblioteket.stockholm.se/bibliotek/tidnings-och-tidskriftsbiblioteket

 

Finns få andra som är så hjälpsamma som bibliotekarier.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...