larsa0913 0 Postad 26 November , 2018 Har en VP 5.7 GSI pefs från 2002 som inte går på fullgas, men som går fint i övrigt. Har båten på land och motorn fylld med glykol, men tänkte försöka hålla tempot uppe för att vara redo till nästa säsong... Bränsletrycket går upp en bit (över 40 tror jag, ensam i båten) på tändning men sjunker snabbt ner mot noll. Finns någon bränsleregulator eller något membran i trottelhuset som ska hålla trycket, eller är det pumparna (om det inte är läckage någonstans)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 495 Postad 28 November , 2018 Det sitter en tryckregulator i trottelhuset. Vissa motorer har "constant bleeding", ett litet hål som gör att trycket försvinner när pumparna stannar. Så det behöver inte vara något fel på regulatorn. Du bör mäta bränsletrycket när motorn går, för att få rätt värde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsa0913 0 Postad 4 December , 2018 Tack för svar! Då avvaktar jag bättre tider och fokuserar på rengöring av bränslesystemet istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsa0913 0 Postad 5 Juni , 2019 Är på jakt efter en packning spjällhuset. Gäller den mellan spridarna och regulatorn (se bil). Har en Volvo Penta 5.7 GSI från 2002 (nr 4012019818), men tror det är standard GM. Spjällhuset har nr. 166. Någon som vet var man kan hitta packningen? Gärna butik i Stockholmstrakten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser