GÄ till innehÄll
fredag 19 april 2024
jalmar

Dags att gĂ„ vidare 😉

Rekommendera Poster

Hejsan alla entusiaster nu Àr det dags att ta klivet frÄn orrskÀren med Catmotorn i, har tvÀrfastnat för en Tristan 315 fly. Nu Àr det lÀnge sedan jag skrev hÀr men Àr det nÄgon mer i gruppen som har en sÄdan o kan ge lite input?

Mvh Mattias.

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Hej! 

 

Jag har en, i nördigt bra skick dessutom.

 

Har du köpt eller vill köpa?

 

MVH

 

 

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Grattis!

 

Ett tips Àr att göra nytt kapell sÄ det gÄr hela vÀgen upp till targabÄgen, blir en jÀkla skillnad med stÄhöjd! FÀller aldrig kapellet utan plockar bara bort rutorna!

 

Vad har du för motor?

 

 

20180719_163227.jpg

Redigerad av robinrobin1

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Tack.

Akter kapellet gÄr upp som ditt. Men finns inget soltak till flybridge utan det fÄr man vÀl hitta pÄ nÄgot. Ditt sÄg jÀttefint ut.

Det Àr en kad42 i .

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Hej Robin.

Undrar om du vet vad det kommer sig att en del har hel dörr att öppna för att komma ut pÄ badbryggan. MÄnga har att man fÄr klÀttra över aktern. 

Sedan Àr jag nyfiken om du har ankarspel i aktern o i sÄ fall vilken sort.

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
6 timmar sedan skrev jalmar:

Hej Robin.

Undrar om du vet vad det kommer sig att en del har hel dörr att öppna för att komma ut pÄ badbryggan. MÄnga har att man fÄr klÀttra över aktern. 

Sedan Àr jag nyfiken om du har ankarspel i aktern o i sÄ fall vilken sort.

Vet inte faktiskt, men kan tÀnka mig att det har med Ärsmodell att göra. Min Àr en -00 och har ingen dörr.

 

Har ett Ilopower ankarspel i aktern, sitter pÄ babors sida.

 

Kad42 har vÀll samma effektuttag som kad43 va? BÄten e sÄpass lÀttdriven sÄ jag kör utan kompressor, gÄr upp i plan utan konstigheter och jag kan ligga och köra i alla farter i princip. VÀl vÀrt att köra utan tycker jag.

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Tjena igen.

Kul och hittat nÄgon att dela lite tankar med.

Vad jag förstÄtt sÄ Àr det bara kosmetiska saker som skiljer motorerna Ät eller? Den ska vara pÄ 230hk.

Denna Àr en 96:a och har hel dörr och det var en av fördelarna tyckte jag.

Har tÀnkt att montera ett bandankarspel nu direkt sÄ man fÄr glÀdje av det. Tyckte att det sÄg ut som det skulle kunna fÄ plats pÄ babord sida om motorn men har bara lite snabbt sett hur det sÄg ut.

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Robin!

Har du Àgt haft bÄten lÀnge?

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

230 hk Àr vad jag har oxÄ, Àr vÀll samma grundmotor.

 

Njae, köpte den i somras men Àr nöjd med bÄten, finns ju sÄklart plus och minus men skönt att kunna vÀlja styrplats efter vÀder.

 

Kan ta nÄgra kort pÄ installation av ankarspelet nÀsta gÄng jag hÀlsar pÄ bÄten, kanske kan hjÀlpa!

 

 

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
2 timmar sedan skrev robinrobin1:

230 hk Àr vad jag har oxÄ, Àr vÀll samma grundmotor.

 

Njae, köpte den i somras men Àr nöjd med bÄten, finns ju sÄklart plus och minus men skönt att kunna vÀlja styrplats efter vÀder.

 

Kan ta nÄgra kort pÄ installation av ankarspelet nÀsta gÄng jag hÀlsar pÄ bÄten, kanske kan hjÀlpa!

 

 

Absolut, skulle vara intressant o se hur de gjort installationen.

En frĂ„ga till var hĂ„ller du till? Jag bor sjĂ€lv utanför Örebro och tĂ€nker ha bĂ„ten i VĂ€ttern.

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Jag tar nÄgra kort nÄr jag Àr i bÄten nÀsta gÄng, ska in och brottas med rembyte!

 

HÄller till i MÀlaren i nÀra anslutning till stockholms skÀrgÄrd sÄ slussar ofta ut.

Dela detta inlÀgg


LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du mÄste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto pÄ maringuiden.se. Det Àr lÀtt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem pÄ maringuiden.se? Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...