Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
fcinf

Tillverkning av roderarm till inombords autopilot

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har köpt ny autopilot, Raymarine linear drive type 1 som kopplas på roderstammen via en roderarm. Är det någon som kan tipsa om en bra verkstad som kan tillverka en sådan roderarm i Aluminium, liknande den på bilden?

 

Mvh

Niclas

 

Skjermbilde 2018-10-27 kl. 10.03.06.png

Redigerad av fcinf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon särskild plats i världen som önskas? 🙃

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 minuter sedan skrev Mackey:

Någon särskild plats i världen som önskas? 🙃

 

Mackey

 

Sverige 😊, trestads-området (trollhättan), västkusten, men ser inga problem med att skicka på post över hela landet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dvs jag har gjort en teknisk ritning på den som jag tänkte skicka till en mekanisk verkstad eller liknande. Men, behöver lite hjälp då jag inte känner till någon som gör detta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Br. Niklassons är ett utmärkt exempel på lämplig verkstad för småjobb, 1 - 10 anställda som utför diverse olika tillverkningsuppdrag.

 

Det borde som sagt finnas något liknande i Trollhättan, typ X-ssons Mekaniska Verkstad.

 

Jag hade en liten mekanisk verkstad norr om Åkersberga (Stockholm) som hjälpte till med allt möjligt, men de verkar ha slagit igen.😕 Hittar dem inte längre. Synd!

Det var far och son som drev verkstaden, men de kunde göra nästan vad som helst eftersom de vid behov arbetade ihop med ett tiotal andra småverkstäder med lika eller olika kompetens.

 

En annan bra kontakt jag har (hoppas jag) är en enmansföretagare som bearbetar plast hemma i källaren. Han kör både automatiserad legotillverkning och stycketillverkning för hand. Här har fått en och annan båtdel tillverkad; blocktrissor, bussningar, glidlager, mm. som inte längre finns att få tag i eller som har ett orealistiskt högt "båtpris".

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kontakta Sandflo Mekanik. jag skulle tro att de kan hjälpa dig.

Adress:
Kardanvägen 43
46138 Trollhättan, Sweden

Telefon:
+46 (0) 520-81219

E-post: info@sandflo.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för flera bra tips, mycket tacksam, skall ta kontakt med dessa och se hur det går :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...