Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
nilsnobbing

Amerikakuddar

Rekommendera Poster

God eftermiddag!

 

Jag skulle vilja dryfta ett ämne som håller mig sysselsatt under sömnlösa nätter. Varför tycks många båtägare hysa en önskan om att luta sitt solbrända huvud mot Amerikanska motiv? Som mångårig blocketknarkare har det inte undgått mig att den Amerikanska flaggan, eller motiv med snarlikt utseende, är kraftigt överrepresenterade när det gäller kategorin "kuddar med flaggor". Faktiskt har jag bara sett två flaggor som kuddar; Amerikanska och Brittiska. Någon Armenisk, Finsk, Boliviansk eller Burmesisk har jag inte sett (än). Eller Svensk!

 

Här finns ett tydligt exempel som inte får passera obemärkt. Eller som här, med tydliga amerkainfluenser. Två exempel i mängden som knappast representerar vräkiga amerikanska båtar där det möjligen varit rimligt. Kanske kan du, käre forumdeltagare, bidra med fler. Varifrån kommer denna vurm?

 

Kapten Nils Nobbing

 

Redigerad av nilsnobbing

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tröttna på marinblått och kompassrosor & signalflaggor som motiv?

Själv har jag en liten vurm för grönt, att inreda båten som en sorts djungel (dock utan levande växter).
Kan ju bli mycket marint under dagarna på seglatser så varför inte koppla av i kajutan med en helt annan miljö?
Haha, funderade rent av på förstärka det anti-marina miljöombytet med nån tyg-anaconda ringlande runt maststöttan - men det blev inte av. 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min fd båtgranne hade en bit gräsliknande matta på däck för att hunden inte skulle halka. Det fungerade väldigt bra men lite tröttsamt med alla kommentarer.

Något att prova kanske?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 timmar sedan skrev Thomas-1:

Man kan ju tröttna på marinblått och kompassrosor & signalflaggor som motiv?

 

Och istället hänge sig åt en USA-kult? Det finns folk till allt.

 

Gillar din gröna syn på tillvaron, en fin färg! En gammal bekant inredde sin gamla Vega i 60-talsstil. Riktigt kul att komma ner i den 🙂

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...