Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
FredrikTysk

Reseberättelse om en tur på Strömsholms kanal i juli 2018.

Rekommendera Poster

Sommaren 1999 var jag ute och paddlade Strömsholms kanal med scouterna, men den gången nådde vi aldrig vårt mål som var Strömsholm. Sommaren 2010 skulle jag åka motorbåt genom samma kanal, men då började motorn att strejka, så att en slussvakt fick leda vår båt i en tamp, så då blev det ett abrupt slut på den kanalresan. Men i somras kom jag äntligen igenom kanalen!, om än bara åt ett håll... Så det blev liksom tredje gången gillt för mig, vad det gäller att komma igenom Strömsholms kanal. Nu har jag skrivit ihop en reseberättelse/ett blogginlägg om sommaren kanalresa mellan Smedjebacken och Mälaren, på den fina och rofyllda Strömsholms kanal, som är en kanal som jag kan rekommendera andra en färd på (även om man nog inte ska ha någon tid att passa...)!


Så om någon skulle vara intresserad av att ta del av reseberättelsen, så kommer här en länk till mitt blogginlägg om kanalresan på Strömsholms kanal:


http://www.fredriktysk.se/2018/10/20/efter-tredje-försöket-tog-jag-mig-äntligen-genom-strömsholms-kanal,-om-än-bara-åt-ett-håll.-40510203

/Fredrik

Bild 4.JPG

  • Gilla 2
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag började läsa men orkade inte så långt.

Inga radbrytningar, nästan inga styckeindelningar bara en väldigt lång textmassa som man tappar bort sig i om man råkar titta på en bild.

Så med lite textredigering så blir det säkert utmärkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev Gundj:

Jag började läsa men orkade inte så långt.

 

Samma här.

Vill man läsa om vilka kanaler som finns, kolla ARNHOLM.

Det finns många fler kanaler än man tror!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma här. Orkade inte läsa.  Du ska nog redigera texten. Korta meningarna i stället för att ha en massa satsen sammanlänkade med kommatecken. Ta bort det som inte har med saken att göra. För att slutligen som andra skrivit lägga in mellanrubriker och styckeindela. 

Det finns bra program för att få tips! 

 

Snälla gör det för jag vill verkligen läsa din blogg.😀

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken textmassa (eller massa text). Håller med alla föregående.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med alla föregående.

Dela upp texten, sätt lite rubriker, och varva med mycket bilder. Synd när du skrivit så mycket och egentligen rätt bra att formatet gör det nästan omöjligt tungt att komma igenom.

 

OBS - ta nu detta som en konstruktiv kritik och inget annat. För det är lovvärt det du gjort och kan bli väldigt trevlig läsning. Men även en god maträtt lockar ingen om den inte är snyggt upplagd och serveras rätt....

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med om att det blev en hel del "textmassa" i detta inlägg och att det inte blev så värst läsarvänligt skrivet, så jag har i alla fall slagit isär texten lite mer nu och satt ut några mellanrubriker och delat upp texten i lite fler stycken. För övrigt så ska jag tänka på era rekommendationer inför kommande textskrivningar.

/Fredrik

Redigerad av FredrikTysk
  • Gilla 1
  • Tack 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men jösses vilket gnäll, med normalbegåvning borde det gå att separera meningarna  och förstå texten, utan att bli hållen i hand av kommatering, radbrytning o.s.v.

 

Tack för resebeskrivningem

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm

 

Flera månader gammal tråd, och Jag är enig med Mjoelner

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...