Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
bhemac

Tidig julklapp

Rekommendera Poster

Kan beställas nu, endast 44£.

Pryder sin plats i bokhyllan.

 

 

Reeds.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hå..hå...ja...ja.......visst ären bra att ha.

 

Men "kursen " på en timma av en erfaren seglare i hamnen i Deauville i Frankrike var värt mycket mer å efter det var det "barnlek" att beräkna tidvattnet mha boken. Men även utan den om man hade info från hamnarna.

Men visst, skall jag segla mer i de trakterna lär jag nog köpa ett exemplar.

Fast jus nu "önskar" jag en GPS mottagare till min lilla nya leksak, Raymarin navigatorn att koppla in på NMEA kontakten.

Har inte tagit upp båten än. Äre nån som vill ut på en liten tur?

Sista turen före Jul?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan skrev Ruskpricken:

 

Har inte tagit upp båten än. Äre nån som vill ut på en liten tur?

Sista turen före Jul?

 

Kan du hämta mig vid ångbåtsbryggan i Gravarne?

Så kan vi gå över till Snusfronten på Smögenbrygga och hämta Erik.

Men de måste va en da me pen´t vär.

Du blir ju sjösjuk annars. 😎

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst är den kul! Finns hur mycket som helst att läsa i den och visst blir man sugen på alla små trevliga hamnar som finns.

 

Vid några tillfällen har vi gett en Reeds i typ 50-års present. "Gör inte om det" sa en killes hustru. Han satt hela kvällen och bläddrade, struntade i gästerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller mä...det är farligt med bra litteratur, spec om det gäller båtar för en seglare. Fast jag hade nog skickat hem gästerna först.....😀

 

Bäste Thallatha...det går ju la ente.....Min Fin-Gal kan bara segla söderöver, så vid Falsterbo lär dä bli stop. Sen måste du komma å dra den med lina efter din båt, för se den vill inte norrut så här års i kylan.

Har du bytt tebaks te din gamla Alias?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan skrev Ruskpricken:

Håller mä...det är farligt med bra litteratur, spec om det gäller båtar för en seglare. Fast jag hade nog skickat hem gästerna först.....😀

 

Bäste Thallatha...det går ju la ente.....Min Fin-Gal kan bara segla söderöver, så vid Falsterbo lär dä bli stop. Sen måste du komma å dra den med lina efter din båt, för se den vill inte norrut så här års i kylan.

Har du bytt tebaks te din gamla Alias?


Då lär det bli stopp redan vid Sandhammaren. Skall du till Falsterbo måste du segla västerut. För att du inte skall missa Sandhammaren kan jag tala om att den norra fyren släcktes 1891 men stod kvar till 1904, och flyttades till Pite-Rönnskär. 😉

Bogsera en FinGal - aldrig i livet. Om du  nu inte skulle befinna dig i sjönöd förstås. 😲

Jo du vet hur det är med datorer - det händer hela tiden så konstiga saker och jag kan inte logga in på mitt nya nick på den datorn jag använder mest. På den datorn jag nästan aldrig använder är det inget problem. 😨

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev toaen:


Jo du vet hur det är med datorer - det händer hela tiden så konstiga saker och jag kan inte logga in på mitt nya nick på den datorn jag använder mest. På den datorn jag nästan aldrig använder är det inget problem. 😨

 

Det är det nya filtret för ordbajseri som MG har installerat. 😉

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev pseudonym:
4 timmar sedan skrev toaen:


Jo du vet hur det är med datorer - det händer hela tiden så konstiga saker och jag kan inte logga in på mitt nya nick på den datorn jag använder mest. På den datorn jag nästan aldrig använder är det inget problem. 😨

 

Det är det nya filtret för ordbajseri som MG har installerat. 😉


Det r väl under det här Nicket som jag ordbajsat mest. Till skillnad från andra, bytte jag nick, innan jag som förste medlem,  gick över över 10 000 inlägg. Så det är ett halvtaskigt filter i så fall. MG borde kanske önska sig ett nytt och tätare i julklapp.

Varför inte ett vattenavskiljande. 😏

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Igår lekte jag Tomte. Den plotter jag fått av min svåger har jag gett bort till min måg. han blev jätteglad. jag mä, fö rnu slipper jag fixa GPS å anslutningar mm. Det blev hans problem. Se annars historien om det i en annan tråd.

Detta om julklappar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...