Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Fredrik79

Ny klädsel Flipper 640ht

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Flipper 640ht från -87 med de (från början) vita stolarna och soffan bak. Nu är de allmänt slitna och fula. Efter denna fantastiska båtsommar har jag beslutat att de kommer att få en uppfräschning. Jag har hittat en tapetserare som sydde nytt kapell (ljusgrått) förra året som nu även kommer att klä om inredningen.

 

Inför denna säsongen så bytte jag även ut skrovbeklädnaden till vit marinvinyl.

 

Men nu kommer utmaningen, nämligen hur man ska tänka angående färger på stolar/soffa och ev mönster. Det finns så mycket att välja på. Man skulle kunna köra på klassisk med samma vita som den nya skrovbeklädnaden, men sedan är frågan om man ska sy i kederlister i någon annan färg alt. i samma färg.

 

Hör gärna av dig om du har erfarenhet av att klä och har haft liknande funderingar. Gärna bilder på hur det blev.

 

Tack på förhand 

 

Mvh Fredrik 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte för att det svarar på det du frågar om, men får man fråga ungefär vad det kommer att kosta? Jag har en 575 med samma årsmodell och en klädsel som inte bara är allmänt sliten utan har gått sönder helt på flera ställen. Gick in till ortens tapetserare som konstaterade att det skulle kosta henne 15-20 tusen att klä om, vilket är en kostnad jag har svårt att motivera på en båt som kanske i sin helhet är värd 50.

 

Det jag kan tipsa om förresten om du inte redan har provat det är abnet. Har åtminstone lyckats få det vita på min klädsel lite vitare med det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan skrev Fredrik79:

Hej!

 

Jag har en Flipper 640ht från -87 med de (från början) vita stolarna och soffan bak. Nu är de allmänt slitna och fula. Efter denna fantastiska båtsommar har jag beslutat att de kommer att få en uppfräschning. Jag har hittat en tapetserare som sydde nytt kapell (ljusgrått) förra året som nu även kommer att klä om inredningen.

 

Inför denna säsongen så bytte jag även ut skrovbeklädnaden till vit marinvinyl.

 

Men nu kommer utmaningen, nämligen hur man ska tänka angående färger på stolar/soffa och ev mönster. Det finns så mycket att välja på. Man skulle kunna köra på klassisk med samma vita som den nya skrovbeklädnaden, men sedan är frågan om man ska sy i kederlister i någon annan färg alt. i samma färg.

 

Hör gärna av dig om du har erfarenhet av att klä och har haft liknande funderingar. Gärna bilder på hur det blev.

 

Tack på förhand 

 

Mvh Fredrik 

Lägg du i kederlist dynorna ser fylligare och trevligare ut visuellt, färgerna har jag ingen syn på. Jag har vita dynor och soffa i aktern med blåa kederlister, sen båtens namn isytt med blått, ger dynorna liv och det bryter av, i ruffen är det marinblå med vit kederlist.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...