Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Kojak77

Yamaha F115 -04 dålig gång, högre ljudnivå motorlampa

Rekommendera Poster

Hej 

 

Idag när jag var ute och puttrade ut från hamnen och genom ett 7 knopsområde så gick inte motorn så klockrent som det gått tidigare samt att den lät mycket högre, ungefär som en bil med trasigt avgasrör(dovt ljud/mullrande). När jag sedan passerat gränsen gör 7 knop och gasar på så finns det ingen kraft. Jag stannar båten, stänger av tändning och tiltar upp den för att se att det inte fastnat något i propellern, men icke. När jag sen startar motorn igen så går den utmärkt och all kraft är tillbaka. Ankrar och fiskar någon timme, när jag sen skall tillbaka och gasar upp till 20 knop så börjar motorsymbolen att blinka. Drar ned gasen till 7 knop, symbolen försvinner och går problemfritt hela vägen in till båtplatsen. Ska ringa varvet imorgon så de får läsa av felkoder, men är nyfiken om någon har en kvalificerad gissning, min stora oro är det ändrade motorljudet som uppstod. Även orolig för att det har ett samband med det tidigare vinande/prolande ljudet jag har(se tidigare tråd). Symbolen som blinkade ser ut som på bilden jag hittade på nätet dock annan tachometer än jag har.

 

 

ladda ned.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...