Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
bgaa

Lämpligaste tracker för mig

Rekommendera Poster

Hur hindrar jag att min nya motor stjäls. Ligger på tämligen glesbygd plats. Vill ha larm på plats och meddelande i Androidtelefonen om någon  försöker stjäla den. Naturligtvis vill jag inte ha dyra abonnemang. GSM kontantkort är okey. Har hittat tester, men det finns så många att välja på.

Vilka rekommenderar ni?

Tacksam för tipps!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kollat på Geosafe ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en Geosafe + en extra rörelsedetektor inkopplad. Fungerar jättebra och är nöjd!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjuvarna misstämker säkert att det finns larm på en sån motor - det lär t.o.m finnas instrument som dom använder för att hitta och avalarmera trackern. Hur stor är risken att dom kan stjäla en motor med tracker under kåpan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
54 minuter sedan skrev bgaa:

Hur stor är risken att dom kan stjäla en motor med tracker under kåpan?

Risken för stöld lär nog öka i och med att tjuvarna lär sig mer och mer.

Vad jag hört är att de rycker snurran, stoppar in den i en skåpbil som stoppar signalerna från larmet. Sen lägger de snurran i ett plåtskjul till batteriet i larmet tar slut.

Landminor är nog det enda säkra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte jättelätt att stoppa signalerna med skärmar. Men det är jättelätt att köpa en (olaglig) gps-jammer från ebay för nån hundring och kanske en gsm-jammer på det. Det finns jättemycket gps-jammers på våra vägar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev AndW:

Men det är jättelätt att köpa en (olaglig) gps-jammer från ebay för nån hundring och kanske en gsm-jammer på det.

Inte längre, de stoppas i tullen numera. Samma med grön laser.

Men det lär finnas att köpa i de baltiska länderna.

 

Många köpte GSM-jammers för att deras arbetsbilar inte skulle kunna spåras. Sattes i cigguttaget och hade några meters räckvidd.

Det fanns även GPS-jammers med några hundra meters räckvidd. Hade varit kul att ha i båten...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...