Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Hugokossan

Bavaria

Rekommendera Poster

Är det något fel på Bavaria motorbåtar.

Många som säljer sina båtar.

Några bara efter ett år eller 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan skrev Hugokossan:

Är det något fel på Bavaria motorbåtar.

Många som säljer sina båtar.

Några bara efter ett år eller 2

Tror knappast det, snarare beror det på kostnader, bränslet är rekorddyrt och service, försäkringar och andra fasta kostnader drar iväg. Tror att många som drömmer om båt upptäcker hur mycket det kostar i slutändan/C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev s841:
1 timme sedan skrev Hugokossan:

Är det något fel på Bavaria motorbåtar.

Många som säljer sina båtar.

Några bara efter ett år eller 2

Tror knappast det, snarare beror det på kostnader, bränslet är rekorddyrt och service, försäkringar och andra fasta kostnader drar iväg. Tror att många som drömmer om båt upptäcker hur mycket det kostar i slutändan/C

 

Man får ju mycket båt för pengarna - å så upptäcker dom att de inte var några båtmänniskor.

Att köra båt, är inte alls samma som att köra bil - det kräver helt andra kunskaper och färdigheter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att det är jättemånga nya till salu. De flesta var från 2011-12 och äldre när jag tittade sist. Finns ganska många ex i Sverige. Framförallt av generationen innan den nyare som kom med 28 sport 2010. I förhållande till antal båtar så är det inte fler Bavaria till salu än andra är min uppfattning. Sedan stämmer det säkert att många nybörjare köper Bavaria iom att priserna är rätt låga och att alla kanske inte fastnar för båtlivet.

 

Kvaliteten är det inget fel på. Snarare riktigt bra på de flesta årsmodeller. Finishen och byggmetoderna har stadigt förbättrats, plastade skott kom med 28 an t ex, nu på senare år injicerade skrov mm.

Är du ute efter begagnat så är det som vanligt skötsel och skick som är viktigast. Vid nyköp så finns det en del tillval man bör göra som drastiskt ökar "kvalitetskänslan".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är ägare till en Bavaria Sport 28 - 11. Är supernöjd. Bra kvalitet samt ordentliga utrymmen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack för era svar, jag tvivlar nog inte på kvaliten. mest bara att det går dåligt för Bavaria och dom har kastat in handduken. kommer det att finnas delar och inredning att köpa.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-09-01 vid 17:07 skrev Hugokossan:

tack för era svar, jag tvivlar nog inte på kvaliten. mest bara att det går dåligt för Bavaria och dom har kastat in handduken. kommer det att finnas delar och inredning att köpa.

 

 

Det brukar det inte finnas oavsett fabrikat och om märket fortfarande är i full gång

Går ej att jämföra med bilbranschen 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 minuter sedan skrev Capitan:

 

Det brukar det inte finnas oavsett fabrikat och om märket fortfarande är i full gång

Går ej att jämföra med bilbranschen 

Fast faktiskt så är Nimbus väldigt duktiga på att hålla reservdelar, har under min renovering handlat det mesta i beslag och dylikt från dem, t.om teaken på badbryggan fanns kvar. Värre börjar det bli med motor delar till kad serien där börjar penta plocka bort en hel del grejer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Häromdagen blev det klart med nya ägare till Bavaria. Så märket och produktionen kommer att fortsätta som tidigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...