Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Gelis

Vilken TV (hem) ska man köpa

Rekommendera Poster

Inte direkt båtrelaterat, men finns säkert en hel del erfarenhet här.

 

Då våran TV börjar säga upp sig så är det dax att titta efter något annat.

Nuvarande är en LG 55" LED 7 år gammal. Troligtvis har en led eller en/flera konding/ar börjat säga upp sig då det blir ett mörkt parti, ser ut som en skugga, från högra kanten och ut ca 30 cm på panelen (skärmen). Skuggan är ca 10 cm hög och smalnar av ut mot mitten av panelen

 

Har kikat lite på LG:s Oled 55" Alla höjer den till skyarna. förra årets modell kostar runt 13000 och är väl runt denna summa som jag vill lägga.

65" skulle ju vara smutt men då sticker priset i alla fall på oled.

Philips har ju också oled, sedan är ju frågan om man ska satsa på oled eller led.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dom flesta köper väl samsung,finns ju i alla prislägen och bra bild o ljud i dom,själv har vi två äldre en sony 37" o en samsung 32",tycker samsungen är bättre,men är ju äldre apparater,dom får gå tills dom pajar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sony, LG, Samsung, Philips, alla har för och nackdelar.

Står i valet själv. Blir nog en Philips då jag gillar Ambilight, lillgrabben har en o det är rätt trevligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja inte lätt att välja. Var inne på oled men skippar nog det pga att den blir lite ljussvag i dagsljus. Samsung qled kan vara ett alternativ men fått både ris o ros.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LG:s OLED har av den finska tidningen Tekniikan Maailma (Teknikens Värld) testats med OLED konkurrenterna och ansågs som den bästa...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte själv en LG Oled 65 till vardagsrummet och har en Samsung Qled i sovrummet och är Samsung frälst men LGn är överlägsen på allt tycker jag. 

 

Mycket bättre svärta och bättre i dagsljus.

Bättre Fjärrkontroll än samsungs One remote.

Lättare att koppla ihop till andra enheter som inte är av samma märke. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blev det en Samsung 65 Qled, skapligt pris 14000 :- Hittills så är jag nöjd dock så är den på gränsen för stor som vi har möblerat idag.

Allt som skrivs om taskiga betraktningsvinklar stämmer inte när jag tittar med mina ögon.

Skärmen är väldigt ljusstark och ger klara färger. Dock så kan naturligtvis inte svärtan jämföras med Oled.

Håller med om fjärrkontrollen, tar nog ett tag att vänja sig med den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...