Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
MichaelL

Honda 4-takt konstiga hål...

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag skulle vilja veta vad dessa hål används till? Jag hoppas lite på att det är hål för att kunna fästa hydrofoilers eller större kavitationsplattor. Någon som vet? Känns ju underligt 1542776011_20180819_180822_LI(2).thumb.jpg.7dedb3763cf1c710b1ab8bf1426e016b.jpgatt dessa hål bara skulle vara där för ingen anledning alls?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan finnas diverse små hål för att dränera riggröret, så att kan ansamlas vatten som ger risk för frostsprängning. 

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har ju redan en fyrbladig prop, så hydrofoil är ännu mer poänglöst i ditt fall. 

 

Är inte hålen linjära och original, så är det någon tidigare ägare som har borrat. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 timmar sedan skrev 535GT:

Du har ju redan en fyrbladig prop, så hydrofoil är ännu mer poänglöst i ditt fall. 

 

Är inte hålen linjära och original, så är det någon tidigare ägare som har borrat. 

Hej!

 

Hålen har varit där sen jag köpte motorn ny. Men dränering köper jag...

 

Vad menar du med att hydrofoil inte skulle hjälpa för att jag har 4 bladig propeller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev ziggemannen:

Dessa hål är original om det är en BF20. Troligen dränering. 

Tackar. Det låter troligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hydrofoil är poänglöst i alla lägen och du som som dessutom har fyrbladig prop, så är det bara ännu mer poänglöst. Det finns en anledning till att ingen motortillverkare har dessa tingestar. 

  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
‎2018‎-‎08‎-‎22 vid 12:27 skrev 535GT:

Hydrofoil är poänglöst i alla lägen och du som som dessutom har fyrbladig prop, så är det bara ännu mer poänglöst. Det finns en anledning till att ingen motortillverkare har dessa tingestar. 

 

Detta får du nog utveckla lite.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...