Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
pos42

Ankarspel - Anchormatic vs Anchoring vs Winchmatic

Rekommendera Poster

Hej

 

Funderar på ett Anchormatic bandankarspel till min TG7000 om det visar sig få plats. Jag har trångt med utrymme....

 

Frågan här är om någon här i forumet har något av dessa nyare ankarspel, t ex "Anchormatic ep-500"?

 

Verkar vara ett virrvarr med uppköp, tvister och namnbyten över åren mellan Anchormatic, Anchoring och Winchmatic. Det gör att ma blir lite skraj för alla tre märkena.... Personligen bryr jag mig inte i historia. Men jag vill så klart säkra att jag kan få ev reservdelar i framtiden samt att ankarspelet är bra och kommer funka över lång tid utan strul.

 

Verkar som Anchoring och Anchormatic har samma storlek på sina ankarspel, medans winchmatic tar större plats med en motor på sidan av.

 

Någon med insikt avseende kvalitet samt pålitligthet avs service etc?

 

/Peo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

jag har ett Anchormatic som jag tror (obs tror) är monterat original 1984 i min båt, det är inte jätte snabbt när man tar hem ankaret men starkt som en oxe. Vad jag har hört och mina egna erfarenheter så är det ett bra spel med fin kvalité. 

Tror de blev uppköpta nyligen och tur är väl det för han som hade företaget innan var ingen hejare på service.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har fått info om att de inte blev uppköpta, utan att det gick till på ett annat sätt. Vet inte vad man kan skriva i forumet om det...

 

Funderar nu på om jag ska skippa Anchormatic och istället gå på ett Lewmar HX1.

 

Rädd för litet företag samt ev dålig tillgång på delar och service i framtiden. Det även om spelet kanske är bra och initiala telefonkontakten var bra.

 

 

Peo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj.

Spännande läsning angående rädslan att köpa detta.

Håller precis på och tänkte investera i just Anchormatic och nu blir man osäker.

Kanske winchmatic är bättre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...