Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Kvinnornasman

Demontera sköld/motor

Rekommendera Poster

Hej. 

Jag har demonterat 2 st 100 drev. Skall lyfta ur motorn och ta bort sköldarna gissar därmed att nästa steg är att ta bort skölden? 

 

Jag har skruvat bort 6 bultar från utsidan. 

Mina 2 b20 motorer har inga motorkuddar fram till så jag har spänt upp motorn. 

 

Behöver jag "bara" demontera dessa 6 bultar och sen ska man kunna dra ut skölden? Eller hur gör jag? 

 

Mvh

Martin 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du skruvarna (10) till spännringen eller skruvarna (44) genom akterspegeln? Totalt 12 skruvar måste bort.

 

image.thumb.png.01a7de165128fc82b09171b3ecfaf472.png

 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns 3st gängade hål i klämringen. Om du drar i skruvar i de hålen, så ska du kunna dra av klämringen från struten. I alla fall i teorin. Ibland sitter ringen så hårt att man måste spräcka den, för att få loss den.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 minuter sedan skrev Gelis:

Menar du skruvarna (10) till spännringen eller skruvarna (44) genom akterspegeln? Totalt 12 skruvar måste bort.

 

image.thumb.png.01a7de165128fc82b09171b3ecfaf472.png

 

 

Det jag har gjort hittills är att tagit bort 6 st bultar som går genom akterspegeln. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev Rollen:

Det finns 3st gängade hål i klämringen. Om du drar i skruvar i de hålen, så ska du kunna dra av klämringen från struten. I alla fall i teorin. Ibland sitter ringen så hårt att man måste spräcka den, för att få loss den.

Tack för informationen, ja tyvärr har jag läst att det varit vissa som har behövt spräcka dom.. Skall bara lista ut vilka alla 12 skruvar är som jag ska få bort. Får ta en kik imorgon. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du tagit bort 6 st  (3 på varje sida på skölden) så har du 6 kvar till klämringen. Dessa brukar sitta satan.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 minuter sedan skrev Gelis:

Om du tagit bort 6 st  (3 på varje sida på skölden) så har du 6 kvar till klämringen. Dessa brukar sitta satan.

Okej, jag såg enbart 4 st idag. Som höll fast någon slags platta. Men ser nog fler när jag kollar imorgon. Återkommer. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...