DasElfbow 5 Posted August 11, 2018 Berätta om din veteranbåt! Share this post Link to post Share on other sites
Eld- 499 Posted August 11, 2018 Vad är definitionen på en veteranbåt? 20 år? 40 år? 80 år? Share this post Link to post Share on other sites
DasElfbow 5 Posted August 11, 2018 2 timmar sedan skrev Eld-: Vad är definitionen på en veteranbåt? 20 år? 40 år? 80 år? Mycket bra fråga! Jag öppnade en tråd för just det ämnet. Men ”klubbens” definition av en veteranbåt är att den ska vara minst 30 år gammal. Share this post Link to post Share on other sites
DasElfbow 5 Posted August 11, 2018 Får väl ta och dela med mig av min skönhet 😊 Hon är en Selco 18 Cabin med lite modifieringar så hon mer liknar en HT. Osäker på årsmodellen, men bör vara slutet -60 början -70. Är min första båt och har ägt henne sedan början av juni. Måste säga att jag är riktigt nöjd. Mest använder jag henne för dagsturer och stillsamt fiske, så överlag är det en perfekt båt för mig och mina grabbar. En trygg och lagomt stor båt med, för mig, ett mycket nostalgiskt skimmer Hon är utrustad med en AQ110 med 100-drev. Hon maxar runt 25 knop men går som bäst i ca 20. Ordentligt renoverad av föregående ägare, så utöver att jag dragit lite el och fixat med utrustning kan jag mest ägna mig åt att njuta 😇 Share this post Link to post Share on other sites
Simmalungt 3 Posted August 21, 2018 (edited) Då platsar vår gamla Orrskär 1000 här som vi luffat runt med i 6 somrar... Hon är ett flytande projekt som uppdateras lite varje år. Nytt innertak i doghouse, septitank, nytt kök, ny värmare, badbrygga m.m. m.m. Den här sommaren 2018, sjösatte vi 3 maj i Västerås och vi har luffat runt både i Mälaren och Skärgården, det blev 58 nätter ombord och nu ligger hon hemma i Runn igen som är vår hemmasjö. Edited August 21, 2018 by Simmalungt Lite fel Share this post Link to post Share on other sites
DasElfbow 5 Posted August 21, 2018 24 minuter sedan skrev Simmalungt: Då platsar vår gamla Orrskär 1000 här som vi luffat runt med i 6 somrar... Hon är ett flytande projekt som uppdateras lite varje år. Nytt innertak i doghouse, septitank, nytt kök, ny värmare, badbrygga m.m. m.m. Den här sommaren 2018, sjösatte vi 3 maj i Västerås och vi har luffat runt både i Mälaren och Skärgården, det blev 58 nätter ombord och nu ligger hon hemma i Runn igen som är vår hemmasjö. Absolut Vilken fin skuta! Låter ju inte lite härligt det där. Och kul med ytterligare en dalmas 😎 Share this post Link to post Share on other sites