Berggren1 0 Postad 7 Augusti , 2018 (redigerade) Hej har köpt en Monark 585 från 1980 som går alldeles för långsamt. När man läser forum så ska den gå runt 25 knopp. Trots att jag just hämtat den från service, då jag även kostade på en tändnings justering. så får jag bara upp den när jag är själv i 14 knopp. Motorn låter bra och ska enligt mekanikerna vara i bra kvalitet för sin ålder. kan även tilläggas att den drar rätt mycket bensin. Finns det någon som haft samma problem och lyckats ordna till det? Motorn som sitter i är en Volvo penta AQ 130D på 110 hästar med ett 280 drev. mvh Lars Redigerad 7 Augusti , 2018 av Berggren1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 072 Postad 7 Augusti , 2018 Du ska nog inte hemlighålla vad det är för motor vi pratar om! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Berggren1 0 Postad 7 Augusti , 2018 4 minuter sedan skrev Rascal: Du ska nog inte hemlighålla vad det är för motor vi pratar om! Motorn som sitter i är en Volvo penta AQ 130D på 110 hästar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kramer 16 Postad 7 Augusti , 2018 Antagligen inte båtens fel! När mekanikern pratar om motorns skick så menar han växelhus och förgasare antagligen. Impeller och tändstift. Det är det som dom 90% av tiden håller på med. Rätta mig om jag har fel såklart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser