Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gäst xander

Bra och mindre bra snack, för båt & mat intresserade

Rekommendera Poster

Gäst xander

Jag får la åka till Stocken och köpa några, då kanske man kan komma på hur han gör dom. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Vad äter man till dom?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Låter mycket gött, speciellt kall öl. Har du någon favorit?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag älskar pilsner. En av de bästa som jag tycker är tysk och heter Iserlohner pils. Den är jätte god. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Denna fråga tvistar jag och min fru om. Jag säjer att båten drar minst just efter planingströskeln medan hon menar att den drar minst vid minst varvtal ca 1000. Jag menar på att när den har planat så är det är det mycket mindre motstånd från vattnet därför går den billigare. Är det någon som vet svaret på denna fråga? Mvh. Xander. P.S. Hoppas jag har rätt annars får jag ligga i 3 knop hela sommaren. D.S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Vad säjer ni? Min fråga är ju nu besvarad, varför inte prata lite mat eller öl? Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Xander frugan har rätt i att motorn drar minst på 1000 varv. Men uträknat på M/timme så har du rätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej på er ja min favorit bland öl är kilkenny ett irläskt öl som är mellan mörkt. funkar bra till all mat :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej laxoring! Finns det på systemet? Inte till tårta va?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

japp ialla fall här i våran lilla stad. till tårtan tar du hjortonlikör och kaffe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag äter aldrig efterrätt men vi borde komma med några recept på det. Jag tar hellre lite olika ostar eller en irlänsk kaffe. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

okej tar det eklaste färska jorgubbar med socker och grädde och en liten sup hjortonlikör

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Det jag äter nu är ännu enklare. Ett paket Göteborgs VARIANT kex (6 olika i ett paket), tre sorters ostar och ett glas rött. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

låter gött fast jag bara tagit mig två st pilsner. smakade makrillen bra. steker du makrillen som den är eller panerar du den oxå

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kastar mig in i diskussionen. Fiskburgare: Fiskpinnar stekta till knaprig yta. Färska hamburgerbröd. Sallad, tomatskivor, remouladsås, ev lite ketchup. En kall öl till det så är det helt ok. Gillar dock inte att steka i båten, blir så osigt. Nån som håller med? Och till efterrätt ska det vara något sött. Ost äter jag på mackan till frukost. Frugan föredrar brie etc som dessert men jag tar det om alternativ saknas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag brukar panera: [bLÅ]Blanda mjöl med lite salt och peppar stoppa makrillsfileerna i det, och sen i pannan med lite smör och dill ovanpå. Häll på två dl mjölk, så får du en jätte go sås också.[/bLÅ] Mvh Xander

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag har min spis där ute (och en bärbar gasol), men där ute är inga problem. Inne i hytten är en annan sak. Men vi sökte en båt med kök där ute, just för mat os. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och vi en med kök inne för att kunna laga mat i alla väder... Längtar till helgen nu när vädret artar sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag längtar också. Går på semester på torsdag och börjar först den 16 aug, så jag har tid till båten. Det går bra att laga mat under kapellet också, där är det ståhöjd ca 270 cm. Mvh Xander. P.S. Det är bra om man når kalla öl från kylen när man kör. D.S.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fiskburgare! Det finns något som man kallar havets Wallenbergare. Är kanongott och görs så här: [bLÅ]Ingredienser för 4 pers: 400g fiskfärs (blandad fisk är ok) 3 dl grädde 1 st ägg salt och peppar ca.2 dl ströbröd 1. Lägg fisken i en mixer, salta lätt, häll i grädde lite åt gången tills du får en jämn smet. Tillsätt ägget och mixa luftigt. Låt stå en stund. Krydda med salt och peppar. 2. Forma till biffar, vänd biffarna i det rivna brödet. Stek biffarna frasiga på ganska låg temperatur. Tillbehör: Potatismos (hemgjord), rårörda lingon, kokta gröna ärtor eller sockerärtor, skirat smör.[/bLÅ] Lycka till! Ps. glöm inte den kalla ölen till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Låter jätte gott! Det får vi testa, Wille det med grädden var kanske inte så fel. Mvh Xander. P.S. Grädde är världens bästa krydda och funkar till det mesta. D.S.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ps. Igen har ni ingen mixer på båten får ni köpa färdig fiskfärs och blanda i grädde och ägget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Skotten har säkert. Han har allt i sin, till och med diskmaskin. Men jag har ingen. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Har du ingen diskmaskin!? Vad har du med Ulle då för? ?-):lol: Fiskburgaren måste provas vid tillfälle. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag har Ulle! Hon är min diskmaskin och lite till. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Jag tyckte du precis skrev att du inte hade diskmaskin??-) /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jo Ulle! Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

En diskmaskin ska hålla bra temperatur, men inte bli för het på insidan, och framförallt inte på utsidan:oops: Hur går det med programmet? Har du lärt dig nåt nytt? /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Vi delar upp arbetet. Hon tjänar alla pengar och jag tar hand om dom, sonen och släpper till iband. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag har försökt men får inte ihop det. Jag tror jag måste låna din skiva igen om jag får? Vad säjer du, kanske kan vi träffas på midsommar? Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...