Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst xander

Bra och mindre bra snack, för båt & mat intresserade

Rekommendera Poster

Gäst laxoring

finns det plats för mig med jag kommer i kväll :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

själv sak jag fiska öring till helgen om det inte är för mycket vatten är i våra åar här i kring då blir det flugfiske

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Är lite trångt denna gång men när du åker ut med husvagnen så hämtar jag upp dej, så sticker vi och tar upp lite makrill. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

det låter trevligt det ser jag framemot. bara solen och värmen kommer snart oxå. tänkte sticka ut med flugfiske gänget med båten och fiska och grilla något gott och snacka inför norrlandsresan men jag vill ha bra väder då för dom är inte så sjövana. du vet ju hur det kan gå

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hallå alla gubbar! Nyss hemkommen från en liten kvällssegling på ett par timmar. Trevlig avkoppling efter jobbet. Härligt med rorkult när man har suttit bakom en ratt hela dagen. Nu blir det till att koka ett knippe korv och lite stark senap på. /Wille

post-1958-1394234409,7062_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej wille blir det bullens måntro ser härligt ut på kortet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej Wille! Är allt klart nu då? Vilken dag fick inviga henne?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hej Laxöring, Nä ingen bullens hemma. vanlig hotdogs som låg i frysen, men va f-n gör man när det suger i tarmen? Korten taget halv åtta ikväll med kursen mot Marstrand, vände ungefär halvvägs. Hej Jocke, nä inte klart med gennakern än :-( får väl vänta ett tag till. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

ja tänk vad vanlig körv kan vara gött ibland. nej nu ska jag invänta tanten sov gött

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag tror att vi försöker mellan hätteberget och pater noster i helgen, så om du har vägarna förbi, så kan jag bjuda på en öl. Men nu måste jag nog vila om jag skall orka med en solig helg på havet. Jag återkommer med bilder på all fisk vi fick/kommer att få. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej! Jag fick 5 st makrillar på 4 timmars fiske. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Ganska dålig timpeng, med andra ord. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej vadå jag fick 3 st bäcköringar på 7 tim och alla fick återgå till våran lilla å här hemma men jag är lika gla för det. :-nojd undrar om Xander har nått gott recept på nyfångad makrill nu tro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Lite dålig timpeng men roligt och vi var ju fler i båten, men jag fick en mer än de andra. Mvh Xander. P.S. Det bästa recepet har Wille redan skrivit. D.S.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

jag brukar inte räktna fisk i kg utan allt med hav och sjö o skärgård som är den störtsa fångsten att uppleva :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Makrill räknar man aldrig i kilo (om den inte skall säljas) man räknar bara antal. Men jag hade ingen kamera med mig ut, tänkte ta ett kort då jag kom hem men hittar inte min kabel att föra över korten med. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

sälja jag säljer alldrig någon fisk vill nån annan ha fisk så byter jag gen tjänster i stället.hittar inte kabel säger du jag tror inte du fått nån makrill hahaha :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Nä, jag börjar oxå tvivla på när storfiskaren talar om...:-D Jag har varit ute och seglat varje dag under helgen och det går så fort att det inte är någon idé att släppa ut nån rev för att fånga fisk, för fisken hänger inte med. 6-7 knop! Ska det bli fisk ikväll så får det bli fiskpinnar. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

E det nån som har ett bra recept på fiskburgare? Typ, torsk blandat med en bit lax och sedan kört i mixern. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag har lovat bort 6 fileer till morsan, som hon skall steka imorgon. Hon har en kamera så hon får la ta en bild och skicka. Jag har köpt en ny laptop idag så Ulle sitter och installerar allt, just nu tsunami pogrammet, efter det så kanske hon kan leta upp sladden. Jag har aldrig lagat fiskburgare, men hade försökt liknade pannbiff. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hon har hittat kabeln, här kommer en bild på sex fileer till morsan. Mvh Xander.

post-7537-1394234413,3386_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hur säger man nu...En bra gaisare är en död gaisare.:-D /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Fiskburgare, ska man blanda i ägg då och sedan rulla i ströbröd kanske. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Försöka duger. Eller titta i en kokbok, det gör jag ibland för att få inspiration Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Risken är att det kan bli lite torrt, kanske man ska prova med osttärningar i blandningen? /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Eller lite grädde. När jag gör rådjurs biffar låter jag färsen ligga i grädde och suga upp sig en timma eller två. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Blev det något bra recept på fiskburgare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Har inte hunnit med att prova än. Men ska studera mer i ämnet så får man väl se vad resultatet kan bli. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Såg att vi är 20 medlemmar nu. Grattis alla nya. Är det någon som kan laga fiskburgare? Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag tror aldrig jag har smakat fiskburgare, bara fiskbullar, men det är inte det bästa jag vet. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...