Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gäst xander

Bra och mindre bra snack, för båt & mat intresserade

Rekommendera Poster

Gäst xander

Jag öppnar denna nya tråd för alla båt och mat intresserade. Besök gärna båtmatklubbens andra trådar för att hitta tips och recept om mat. Även här blir den röda tråden om mat, dricka, hav, sjöar och givetvis båtar. Men kanske inte alltid så seriös. Mera en tråd där du kan skriva av dej, eller bara säja hej om du så vill. Alla goa gubbar och tanter är välkomna.

 

Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

[KUR]Hej xander kan du inte starta en ny tråd båtmat och ta med dig det sista receptet här. börjar ju bli långt här [/KUR] Hej laxoring! Det har jag reden gjort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej oki ser det nu. imorgon åker jag med silja line till helsingfors och där finns det gott om mat har bokat smörgådsbord både dit och hem. så får man känna på 44,000 hk

post-7676-1394234404,9189_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej Laxoring! Ser inte du på fiskedrag på 4 ? Och hur länge stannar du Finland? Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

har inte tv 4 har bara viasat bas . kommer hem på söndag morgon till sthlm PS: det blir 3:e gången vi gör den resan och så är jag ju halv finne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Vi tänkte också sticka ut på havet, men inte med så stor båt. Hej Wille ser att du är inne. Läste du mitt svar i går? Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

du åker väll med din fömodar jag. men tänk på att det ska bli rätt så hårda vindar till helgen igen.F-n vad jag är trött på det här vädret.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

vilket svar då har du mailat nått mer eller

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Grabben skall inte ha med någon kompis denna vecka så det blir nog inte så svårt, då vi inte blir sjösjuka, ännu. Mvh Xander. Nej det var det sista svaret till Wille igår kväll.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Yes box, fundejaj på en sak, som jojje säger. Har dock inte tänkt färdigt än på missommar. Får väl återkomma i ärendet innan laga dom faller. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

föresten tog den här hälleflundran i går på 134 kg så jag är nöjd Hahaha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

F-n då var det dej jag läste om, Du var visst i Norge igår. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Ja, säljer du den så har du väl råd med en längre resa än till finnelandia? /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Mina smileis funkar ej. Jag såg dina bilder på båten Wille, När blir den 100% seglingsklar? Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Inte mina heller, annars hade det blivit en blink i mitt förra. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Här kommer en sås till fisk. [bLÅ]Lägg i två matskedar smör i en kastrull. pudra i lika mycket mjöl, häll i lite vitt vin, ca 1,5 dl creme fraiche och ett par dl grädde. Salta och peppra, vill man kan man stoppa i en fiskbuljongs tärning också. Låt det puttra några minuter. Ta sedan en halv citron och pressa i saften, smaka av, behövs det så ta mer citron. servera gärna till lax eller annan god fisk.[/bLÅ] Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Den är väl egentligen klar, men saknar fortfarande den nya gennakern som segelmakaren hade lovat till förra veckan! hade dock kört sönder en specialsymaskin för den tunna duken. :( Hoppas att den blir klar till i morgon eftermiddag iallafall.:) Såsen ovan kan du döpa till Hollandais aláxander /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Då kanske det bär av till helgen. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hålla tummarna kan man ju alltid göra! Ska dock jobba lördag morgon 04.00 (trött) med det vanliga helgjobbet. Dock lokalt GBG så man e klar till 09.00 /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Varje års premiär, efter legat ute 2-3 nätter brukar det gunga som f-n för mej och resten av familjen då vi kommer hem. Men sen är det borta och kommer inte igen förrän nästa år. Är det så för er också? Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Det skiftar från gång till annan. Ibland räcker det med en dags segling så gungar bryggan när man kliver iland. Oftast händer ingenting. Nä, nu e det snart natti för mig. Har en tidig dag i morrn. Lastat 36 ton polyeténplast på flaket som ska till Borås. /W

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Jag tänkte kopiera över alla recept och tips till Riwallens tråd som jag skriver här under dagarna/kvällarna så får han alla sådana saker till en renodlade mat tråd, men det är lättare att skriva och tänka på en sådan här tråd. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej återkommer på måndag med massa goa recept och drickar från silja line eller så kommer jag inte ihåg nått Hick.önskar alla båt ägare en trevlig helg och kör försiktigt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej laxoring och alla andra! Haft lite jobbigt denna vecka, lärt tanten att koka makaroner. Jag är nu trött på makaroner, som ni kan förstå. fick du nått gött på färjan eller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej Xander tog det 4 dar att lära henne att koka makaroner. du säger väll inget till henne vad jag säger . båt resan var underbar började med 3 st starköl i baren sen ner till taxfren och köpte massa öl sprit godis kl 20,00 dax för smörgåsbord ooooh vad gott det var fortsatte sen till baren igen och igen o igen samma sak på hem resan :-nojd

post-7676-1394234409,5899_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

5 dagar, vi började redan i söndags men nu kan hon koka makaroner. Det lät som du hade en bra resa. I morgon skall jag ut på fiske helg, vi är tre gubbar som sticker ut för att fiska hela helgen, men det blir nog ett par backar och go mat också. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

vad ska ni jaga för fiskar makrill tro eller blir det mest besök i din egen bar tro :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Tänkte försöka med makrill men vi har med oss grejer för andra sorter också. P.S. Baren är full också. D.S. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

är lite nyfiken är det gott att steka nyfångad makrill själv har jag bara ätit varmrökt makrill som fisk bilen kommer till vår lilla stad . du har grejor för andra sorter säger men det blir ju inget fiske i lårviken nu för dig :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Gött? Det är underbart, som en kall öl en het sommar dag. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...