Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
  • 0

Fråga

Hej.

Jag har köpt en segelbåt och har ingen aning om vad det är för något. Den ska vara 28 fot, och på seglet står det J15 och det finns också något som ser ut som ett stiliserat c. Den har haft en inombordsmotor men den är bortplockad och jag vet inte vad det suttit i den heller. Kölen är L-formad och rodret sitter innanför akterspegeln. Hoppas att någon av Maringuidens experter kan hjälpa mig.

StoraBåten(128).jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rekommendera Poster

  • 0
39 minuter sedan skrev Piratrik:
3 timmar sedan skrev Thallatha:

Kölen ser ju onekligen bättre ut än på din första bild. Den är mer strömlinjeformadän vad den såg ut på din första bild, även om den ser lite bastaraktig ut.

Är det en plastlagning vid infästningen - det ljusa partiet.

Sjösätt segla och va glad.

Ja, det är en plastlagning.

 

"Sjösätt segla och va glad" - det är lite så jag tänker. Jag ska fixa lite med den under hösten och våren men tänkte förhoppningsvis sjösätta nästa år.


Akta dig - det där med båtar är inget intresse.

Det är en sjukdom - för vissa blir den kronisk och alltså obotlig.

Även om man inte har så stora ambitoner, så kostar det allt för mycket pengar - tycker i alla fall frun.

Fast under arbetets gång har man i alla fall väldigt trevligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Sjukdom, ja en tvångsneuros är väl kanske det närmaste man kan komma i diagonos.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
2018-08-02 vid 18:59 skrev Piratrik:

Hej.

Jag har köpt en segelbåt och har ingen aning om vad det är för något. Den ska vara 28 fot, och på seglet står det J15 och det finns också något som ser ut som ett stiliserat c. Den har haft en inombordsmotor men den är bortplockad och jag vet inte vad det suttit i den heller. Kölen är L-formad och rodret sitter innanför akterspegeln. Hoppas att någon av Maringuidens experter kan hjälpa mig.

StoraBåten(128).jpg

Djärvt köp!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...