Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0

Fråga

Hej!

Nu är det segt igen, inlägg från Ipaddan kan man inte längre göra.

På jobbdatorn stannar det upp, man har skrivit ett långt inlägg, tvärstopp, och så stängs Explorer ned, och inlägget är nio gånger av tio borta, så jag gör som så att jag skriver inlägget i Word och kopierar över det i forumet, men det är inte alltid det funkat heller, så då tröttnade jag på att använda arbetsgivarens tid till mina privata aktiviteter... kanske var det det som var meningen?

 

Hemma, windowsdatorn, lite bättre, men det har stannat upp här också, inte lika mycket, men helt problemfritt är det inte.

 

Så hade jag glömt mitt lösenord, men inte datorn, datorn har lagrat det någonstans, jag vet inte var, någon som vet?

Så jag måste klicka mig in på forumet från ett e-brev

Ändrade lösenord idag på fm, men det lösenordet fungerar inte.

Hjälp!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0
Postad (redigerade)

Hej, detta är solklart ett fall för admin Stavhammar. Borde inte ens lägga mig i sakfrågan.

   Kan ändå inte låta bli att rapportera att för mig funkar MG ypperligt just nu. Reagerar snabbt och  precis som jag vill. (Faktiskt ibland nästan innan jag själv hunnit begripa vad mina egna "instinkts-knapptryckningar" syftar till, mina fingrar löper invant över tangentbordet och MG lyder prompt!?)
 
Så var ligger då skillnaden i upplevelsen av användarvänlighet kan man undra?
    Både du och jag är ju gamla forumrävar/båtnördar, vi kan nog bägge de flesta trix för att publicera ett nytt inlägg och dessutom på ett "läsvänligt sätt" sedan länge? Desto mer förvånande att du tycks ha kastats ut i kylan, eller åtminstone upplever det så??   


Vete katten men själv har jag följande ...
`Utstyr´: Relativt modern laptop, bara ca två år gammal. Fiberkabel 100 mb/sek.
Operativsystem Windows.

Inläggsvanor: Gör som du, skriver alla inlägg först i ett sorts "word-program".
(Inte betalprogramet "windows word" utan det medskickade och enklare gratisprogramet "wordpad".) Hehe, bara nybörjare skriver väl direkt in i forums legendariskt bortslarvande inläggseditorer?

Internetläsare: Firefox.
(Går enkelt att ladda ner, funkar utmärkt. InternetExplorer påverkas inte av eventuell nedladdning. Firefox tillåter dessbättre ett reklamfiltrer kallat ADBLOCK som effektivt spärrar/hanterar störigt flaxande reklam. (Helt nödvändigt för min del för jag är nog reklam-allergisk och får kort sagt eksem på hjärnbarken av sånt flaxande kringskit.)


Ps. Angående metoder att hitta egna datorns lagrade lösenord och försöka att mjölka ut glömda sådana:
Lösenord är ju hemligheter, förhoppningsvis djupt förborgade i datorns inre? (Dumt att i offentligt forum som detta alls försöka presentera `hackarmetoder´ - fullt läsbart för alla??)


Lämnar härmed ordet fritt, men nog helst till Admin Stavhammar...   

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag har funnit ut några grejer.

Just nu funkar det snabbt och bra, men i går var det rätt ojämnt.

Jag har varit inne Men del på Aliexpress, och då kommer det i maringuiden upp reklam för Ali, bilder på saker som jag kollat på inne i Ali, sedan bilder byts ut med jämna mellan rum, och då laggar Maringuiden ut, det blir för tungt med alla bilderna, kan det stämma?

Hur blir jag då av med dessa annonser, annonser på prylar jag redan köpt eller känner till?

 

Em del annonser har ett litet "x" man kan klicka på för att stänga av (det kommer ständigt nya), andra har inte det, utan bara en litet triangel som man kommer vidare på till annan sida på, och där tycks man inte kunna välja bort någonting..?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
3 timmar sedan skrev Thomas-1:

Hehe, bara nybörjare skriver väl direkt in i forums legendariskt bortslarvande inläggseditorer?

 

Som den nybörjare jag är så använder jag den metoden.

Firefox användare med, minimalt med reklam nu, tack för det.

Precis som för Georg är reklamen jag får nu produkter som jag kollat på, är väl den bästa reklamen att visa sig för eventuella tilltänkta kunder, att få reklam för produkter man är totalt ointresserad av har väl snarast motsatt effect.

 

😎

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...