Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

Rekommendera Poster

Hej

Har en Evinrude motor på 60 hk med VRO från 1998 (BE60TLECC). Då det är kombinerad smörjning/bränslepump kopplade jag ifrån smörjningen och blandar i tank pga.att larmet tjöt i kontrollen. Motorn vill inte efter detta gå upp i varv utan ligger stabilt på ca. 1200 oavsett om jag ger fullgas. Finns det på min modell något som heter "safe mode" ? och hur deaktiverar jag det isåfall ? Har tyvärr ingen manual på motorn.

 

Anders   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du även kopplat bort kontakten för övervakningen av VRO? Jag har en 50 hk 1990, på den sitter det en trepolig kontakt.

 

Jag har precis kopplat in allt då förre ägare kopplat bort det. 

Att den larmar för låg oljenivå kan bero på att mässingsstängerna i oljetanken har ärgat, går att lösa med silver/metallputs.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja. Kopplade bort 2 st kontakter en för larmet och en för matning till VRO pumpen. Rimligtvis borde allt vara ok, men motorn vill inte gå upp i varv. Det finns något som heter på min motor "safe mode" eller "slow mode" men det borde rimligtvis försvinna endera om motorn är nystartad och kall eller vid strömlöst och reset ? Motorn går att få upp i varv vid land på kallgasen. Tändspole problem vid kompressionsfas ? för vid tomgång har jag gnista på stiften, är det något du hört talas om ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...