Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Viktor707

Plats att renovera

Rekommendera Poster

Hej,

Dom senaste åren har jag bott utomlands och inte haft tillfälle att kunna segla så jag här ganska dålig koll på läget just nu.

 

Men jag har precis införskaffat en 707 segelbåt och är sugen på att komma igång igen. Men båten som jag köpt skulle behöva en rejäl renovering. Jag är sugen på att ge mig på det mesta själv men lite assistans kanske behövs.

 

Är det någon som vet var man hittar ett bra utrymme, hall, innomhus-båtplats eller liknade så att man kan fixa båten under vintern?

Södra Göteborg hade varit och föredra då jag bor i närheten.

 

Mvh Viktor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej - det finns några företag som vinterförvarar båten inomhus (bara googla så fick jag upp två stycken som annonserar på Blocket) - men gissningsvis kommer det att kosta mer att förvara båten så en vinter än vad du gav för hela båten.

Vad är det för jobb du tänker göra på båten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blir nog att slipa, putsa och måla utvändigt och invändigt. Och framförallt ny layout på vinschar och sånt. Sen kanske jag kostar på den en ny rigg. Vi får se...

Jag tänker också att det blir dyrt med varv så om det finns andra möjligheter vore det bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@Peter_KHittade du verkligen några som tillåter att man renoverar själv? Har kollat runt men hittar inga sådana förvaringar. Om du har någon länk eller ett namn hade jag varit tacksam.

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Viktor707:

@Peter_KHittade du verkligen några som tillåter att man renoverar själv? Har kollat runt men hittar inga sådana förvaringar. Om du har någon länk eller ett namn hade jag varit tacksam.

Mvh

Helt ärligt; jag har inte kollat med de som hyr ut plats inomhus, utan förutsatte att det var OK att renovera själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...