Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024

Rekommendera Poster

Hej!

Har problem med min NX2 server som inte startar. Har mätt spänning in=ok(12V), spänning till instrumentet är bara 0,08V(not ok). Säkringen är nybytt, den verkar ha gått i samband med att den la av initialt, men nu är den bytt men instrumenten startar inte ändå.

 

Någon som vet vad som kan vara fel? Finns det något sätt att kommunicera med servern (RS232) för att kolla felmeddelanden?

 

Det viktigast för oss är ekolodet, trots alla manualer jag tittat i så finns ingen info om att koppla ekolodet (givaren) direkt till instrumentet (som det går med loggen). Någon som provat att direkt-koppla ekolodet till instrumentet?

 

Mvh, /J

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Arkterix:

Det viktigast för oss är ekolodet, trots alla manualer jag tittat i så finns ingen info om att koppla ekolodet (givaren) direkt till instrumentet (som det går med loggen).

Hej Arkterix. Jag vet inte mycket om NX2-servern men jag har problem med loggen, den skenar ibland och står still ibland och jag hittar inget fel på givaren. Jag misstänker att det är servern som inte tolkar givaren rätt eller lägger ut fel värden till instrumentet. Jag har en kombinationsgivare med temp, djup och logg (AIRMAR Triducer Multisensor).

Intressant att du skriver man kan direktkoppla logg och instrument. Tror jag skall försöka med detta och se om det funkar.

Lycka till med lösning av dina problem!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan skrev Larsakelarsson:

Jag har en kombinationsgivare med temp, djup och logg (AIRMAR Triducer Multisensor). 

Intressant att du skriver man kan direktkoppla logg och instrument.

Ok, tack för info. Det jag läste om logg-givaren gällde en enskild logg: https://www.bataccenten.se/pdf/NX2/NX22131-2Speedsve.pdf

 

Det blir nog inte helt lätt att reparera servern.

Så en allmän fråga blir är om det är någon därute som har en fungerande NX2 server?

Eller om det är någon som har en Garmin WSI-box över (som jag tror också skulle funka)?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...