Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
bgaa

Får ej försäkra Ryd 520R med 70 hp motor!

Rekommendera Poster

520R var avsedd för styrkultmotorer på max 40 hp tror jag (kan inte läsa skylten längre). Jag har utrustat båten med styrpulpet och en kvalitets hydraulstyrninng -  BayStar godkänd för 150 hp. Tecknade genom motorsäljren en båtförsäkring hos Länsförsäkringar Skåne, men denna godkändes sedan inte av LFs experter i Göteborg. 

Söker nu tipps om hur jag skall kunna försäkra båten, eller enbart stöldförsäkra motorn. Något annat försäkringsbolag?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara frid och fröjd att lyckas försäkra en övermotoriserad båt. :(

 

Troligen kommer du att få lägre ersättning eller ingen ersättning alls vid en skada.

 

Stöld kanske funkar, men kör du sönder båten - eller ännu värre - kör på någon annan så är det inte alls säkert att du får någon ersättning.

 

Bäst är att kontrollera med försäkringsbolagen vilken ersättning du kan förvänta dig vid olika skador med just din båt. Även om det känns bra att ha båten försäkrad så är det ju dumt att betala för något som inte fungerar.

 

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova dina försäkringar, jag har iaf inga problem med att försäkra min båt med för många hk.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som sagt, försäkra går säkert bra i flera bolag, men frågan är om man får någon ersättnong vid en skada.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...