Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
ketchkent

Hallberg-Rassy41 till söderhavet

Rekommendera Poster

Kommer ursprungligen från Klippiga Berg i USA. Har alltid drömt om att segla. Är singel, utan barn och familj, pensionär. Har köpt en Hallberg-Rassy41.  Vill segla till medelhavet, kanarier, karibbean, och sen söderhavet.  Vill först fixa några saker, water maker, vindruder, sol panel osv.  Skulle vilja börja segla i höst eller vår. Söker 1-2 som vill vara med.  Helst som vill segla nu i sommaren i Norden.  Egen hytt, egen toa med dusch.

Kent

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Berätta var du och båten finns. Underlättar för intresserade 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter sept kanske jag kan haka på en sträcka.

Skriv mera detaljer äru snäll.

Mvh Ruskpricken

( åsså pensionär)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna hitta nån eller några som vill segla här i Stockholms skärgård och kanske längre i sommaren.  Sen söker jag 1-2 som vill bo på min båt och vara med längre tid till söderhavet och så. jag söker ingen som bara vill haka på en sträcka, tyvärr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag kan segla ensam och har gjort det förut. båten är gjort för just detta också. jag ville bara hjälpa andra som kanske inte har råd att segla till söderhavet men drömmar om det.  Men det är kanske fel av mig, eller hur???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
7 minuter sedan skrev ketchkent:

jag kan segla ensam och har gjort det förut. båten är gjort för just detta också. jag ville bara hjälpa andra som kanske inte har råd att segla till söderhavet men drömmar om det.  Men det är kanske fel av mig, eller hur???

Det är absolut inte fel. Bra tänkt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev ketchkent:

jag kan segla ensam och har gjort det förut. båten är gjort för just detta också. jag ville bara hjälpa andra som kanske inte har råd att segla till söderhavet men drömmar om det.  Men det är kanske fel av mig, eller hur???


Nej det är absolut inte fel, men när man läser ditt inlägg så får man det intrycket att antingen kommer man och bor i din båt och seglar med dig till Söderhavet under flera år, eller så får det va.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja! Ja vi har precis samma tankar, galna Stockholmare 😅😆😄🤣😂🙏 Du ligger ett före mig. Frihets tiden börjar nästa år! Ja.... det blir inte lätt, om vi tar saker på allvar. Hur som så ska jag kolla på 3 båtar i veckan.... En här o 2 i södra Sverigen! Bla. en Dansk! Fick ett spännande tips här på forumet i dag också men har inte fått kontakt där ännu! 

Fan va kul Mannen! Kommer gärna och hälsar på i veckan, tisdag funkar innan jag åker ner på Onsdag!

Gillar dig redan 😊

Mvh U-L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så det är fel av mig att vilja hjälpa folk under flera år som drömmer om ett nytt och spännande liv utan stress men som inte har råd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Det finns inget rätt eller fel i din fråga. Du gör det du känner är bäst för dig och för andra.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...