Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
segeltjej

Plats på sydvästra Blidö för en segelbåt två dygn

Rekommendera Poster

Halloj!

Vi seglar till Blidö om några dagar om behöver hitta ett ställe att lägga till på, på sydvästra sidan. Utan att drabbas av för mycket svallvågor från stora färjorna... Vi går 1.60 djupt. Någon som har något förslag, annat än gästhamnen som tyvärr ligger för långt norrut på ön? Kanske någon som kan hyra ut en båtplats ed?

Hälsn Carina

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De stora färjorna går inte mellan Yxlan och Blidö så om det bara finns en plats att lägga till på så bör det funka.

 

Kolla om det finns något på marinwiki. se

 

Återkommer om jag kommer på något.

 

Mackey 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja...alltså...sydvästra hörnet av Blidö, det heter Glyxnäs, är ett riktig svall-hål å det går massor med färjor där å andra fartyg samt blåser nästan alltid. Vet det för vi har goda vänner med brygga där å jag har legat där, ogärna. Oftast drar vi ut till en holme sydost därom. Ligger bara där för att handla lite å så. Skall dit i aug förresten. Har även svajankrat på andra sidan gattet å det är mycket lugnare där.

Värst av alla båtar är Ciderella, om hon nu går den rutten idag vet jag inte.

Så jag kan tyvärr inte rekommendera att ligga där alls, den lilla hamnen lite mot norr är nog den bästa trots allt även om det blir långt att gå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...