Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Daniel71

Skillnad Fairline 40 Phantom och 38 Phantom

Rekommendera Poster

Har letat och letat men hittar ingenstans på nätet information om dessa två båtar. Dels tillverkningår av de båda modellerna men framför allt vad som skiljer dem åt i detalj. Ja man kan se vissa skillnader genom att jämföra bilder och fakta, men jag vill gärna har det tydligare. Är 40:an uppföljaren till 38:an? Det verkar ändå som de tillverkats parallellt under något eller några år. Någon som kan bidra med några fakta kring detta? Inte ens på Wikipedia eller på "Fairline owners club" går att hitta info.

Mycket tacksam för all input som går att få då jag väljer mellan dessa två!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av erfarenhet är YBW.com ett bättre forum för större till stora båtar. Regga dig där och leta runt så ska du se att du får bra svar på dina frågor. 

En kvalificerad gissning är bredd och längd som skiljer, säkert även årsmodeller.

Jag vet att princess gjorde en P38 under några få år, men den var av någon anledning för dyr att tillverka så man la ner den till förmån för P40 och större, troligtvis såldes dom i för små serier för att det skulle vara lönsamt. Krasst nog så är om man är kund på en 38 fots fly båt kan man lika gärna ha en 40 fotare - kan vara så många kunder resonerade och även tillverkarna. 

 

Det är riktigt mysigt med lite större båt, det enda jag saknar är att kunna hissa drevet och åka rakt in i gunda vikar eller bara åka riktigt långt utan att det svider för hårt i plånkan.. 

 

Lycka till! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...