Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
danzo

Läcker kylvätska? Kad300!

Rekommendera Poster

Hej,

 

Min bb motor läcker kylvätska, någon som har någon idé vart det är vanligt att de läcker? har inte letat ännu upptäckte det idag nämligen=) 

 

Tack på förhand 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Säker på att det är kylarvätska? Packningen till vattenpumpen kan läcka den med. Har hittat det inför i år. Alltid ska något krångla :P 

 

Men annars kan det vara topplockspackningen som spökar. Kan hjälpa dig att kolla om du vill felsöka :)

Redigerad av OscarJo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fan vad gött Oscar! 😃 Då kommer du och kollar i kväll eller? 😃 Tror faktiskt att det är något enkelt, för den verkar bara läcka när jag fyller på den och inte när det är lite mindre kylvätska i! Rätt säker att det är kylvätska då jag redan har bytt alla packningar till vattenpumparna in för säsongen! svin kul att de läckte förra säsongen, kostade 15,5k i bara materialkostnad!=) för ena generatorn rostade sönder. Det underbara båtlivet!!! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag kollade glykolen i höstas i expantionskärlet så trillade en gummipackning bort + en plastinsatts i expantionslocket utan att jag såg det.

Det är endast en inspektionslucka till mitt lock så jag kunde inte se själva locket när jag lyfte av det ☹️

 

Resultatet vart att det försvann kylarvätska när jag starta och lät den gå ett tag vid bryggan efter sjösättning. Sen testa jag att köra en sväng då tok koka den förstås. Bara tur att jag hittade felet.

O-Ringarna till bränsle och färskvatten påfyllningen har exakt samma storlek som expantionslocks packningen om

man behöver akut packning 👍🏻

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...