Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
pseudonym

Around the globe

Rekommendera Poster

Minns ni ensamseglaren Magnus Reslow som seglade från Kristiansand i Norge och hamnade på Las Palmas på Kanarieöarna?

han ska nu ge sig ut igen i en Vega och avreser vilken dag som helst nu från Limhamn. De sista förberedelserna är i slutfasen och resan väntas ta ett år.

Jag träffade Magnus just nere i Limhamn när jag var nere med min lilla Albin 57, 2013 när jag seglade Öresund runt. En märklig man med mycket erfarenhet från jordens alla hörn.

 

Man kan följa honom via https://share.garmin.com/MagnusReslow, och han finns med på Facebook om han nu kommer att uppdatera sig där när han får tillfälle.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Postad (redigerade)

Han siktar in sig på att ta ett varv jorden runt i ett svep. Att bli den första svensken som lyckas med det. 

Hur fungerar  reglerna med mat och andra förnödenheter, ska han ha allt på sin Vega eller får han hjälp med det längst vägen?

 

Redigerad av Gäst

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste en artikel på nätet (som jag tyvärr inte hittar nu) om att det är ytterligare två svenskar som har för avsikt att ge sig iväg i sommar  för att blir förste svenska nonstop runt jorden. Någon som vet mer? Det kan bli en spännande tävling.

 

//N.N

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jag hörde att det var tre, förutom Reslow, men en ville vara anonym. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur var det med Kurt Björklund? Gjorde inte han det varvet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jo det gjorde han men inte non-stop 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...