Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Makro

Vem renoverar Penta DP-drev?

Rekommendera Poster

Kan någon tipsa om en bra och pålitlig verkstad i Göteborgstrakten som renoverar Pentadrev?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Göteborgstrakten finns det nog flera, både stora och små, som pysslar med och pysslar om VP-prylar. Du kommer nog att få ett flertal tips.

 

Men, hittar Du inget mer intressant så kan Du kontakta Fredrik Häller eller Jan Lundgren på Marinexpress i Lysekil, f.d. Drevia. Vi anlitar dem som leverantör av både varor och tjänster. De kan alldeles tillräckligt om VP...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack.

Jag har pratat med Fredrik på Marinexpress idag och det blir nog att jag åker dit med drevet även om det inte ligger nästgårds men huvudsaken är att jobbet blir väl utfört.

Men fler tips mottages tacksamt, helst med egen erfarenhet av firman.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hör med LS Karlsson Marin i V Frölunda. 
Dom gjorde ett bra jobb med mina drev för ett par årssen. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! Jag vet ju att de säljer begagnat men visste inte att de även renoverar. Då ska jag höra efter där med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-06-08 vid 17:24 skrev Volvo_Penta:

I Göteborgstrakten finns det nog flera, både stora och små, som pysslar med och pysslar om VP-prylar. Du kommer nog att få ett flertal tips.

 

Men, hittar Du inget mer intressant så kan Du kontakta Fredrik Häller eller Jan Lundgren på Marinexpress i Lysekil, f.d. Drevia. Vi anlitar dem som leverantör av både varor och tjänster. De kan alldeles tillräckligt om VP...

Fredrik på Drevia är ju nästan en institution!

Han svarade på allsköns VP-frågor på forumet som fanns på Drevia.se. Mig hjälpte han med att peka ut en service-bulletin som min verkstad inte hade nämnt för mig. Sparade mig sköna tusenlappar på det!

Heder åt sådan personer. 

Nu kom vi lite OT men kände jag ville ge lite "cred" till honom. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-06-20 vid 10:49 skrev ChristerN:

Fredrik på Drevia är ju nästan en institution!

Han svarade på allsköns VP-frågor på forumet som fanns på Drevia.se. Mig hjälpte han med att peka ut en service-bulletin som min verkstad inte hade nämnt för mig. Sparade mig sköna tusenlappar på det!

Heder åt sådan personer. 

Nu kom vi lite OT men kände jag ville ge lite "cred" till honom. 

 

Fredrik driver sitt frågeforum på Marinexpress hemsida, men jag brukar använda mail direkt till honom. Och svar får jag, jajamän!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
52 minuter sedan skrev Volvo_Penta:

 

Fredrik driver sitt frågeforum på Marinexpress hemsida, men jag brukar använda mail direkt till honom. Och svar får jag, jajamän!

Tack för info. Skönt att han finns "därute" och bra att du berättar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du råkat ut för den akuta landhöjningen?

 

Jag pratade med Propellerexperten i Surte i våras. Dom samarbetar med en firma i samma industriområde som framförallt svetsar i drev och utombordare av aluminium, gör försäkringsskador etc. Propellerexperten förmedlar kontakten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Nej det är ingen bottenkänning utan byte av främst lagringen vid upphängningsgaffel och drev som glappar, sen tänkte jag byta tätningar. Jag skruvar gärna själv men det verkar som om man behöver dela drevet för att komma åt lagren/ bussningar och tänkte det var lika bra att nån som har rätt verktyg sköter det om det ska t.ex shimsas efteråt?

Eftersom motorn ändå ska ut och renoveras till hösten så tar jag mig an den själv och lämnar bort drevet för att hinna få klart allt i god tid.

Sen tänkte jag Propellerservice i Surte skulle få se över propellrarna också.

Redigerad av Makro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...