Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
  • 0
Georg_Ohm

Nu är det förfärligt långsamt!

Fråga

Postad (redigerade)

Det går inte längre att göra någonting vettigt med en I-pad på Maringuiden, jag har provar två olika paddor och från två olika nätverk, samma resultat.

"Ett fel inträffade websidan läses in igen".

Det känns mnn man har både strömmen och vinden emot sig.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

6 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Här funkar det galant, kanske lite mer reklam än vad jag brukar ha.

Kommer direkt in på "senaste" vilket inte har skett på ett par månader.

 

👍

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag kan bara hålla med. MG har nog alltid varit segt jämfört med mera reklamfria sidor, men nu är det srgt tom. på datorn.

 

Det är faktiskt rätt tröstlöst att använda MG så hoppas det blir bätte snart.

 

Msckey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Jag har ett annat problem, men säkerligen också beroende på alla externa reklam- och statistikanrop som sidan har:

På jobbet så laddas ofta bara rubriken och loggan av forumet, sedan anses sidan färdigladdad. Efter 2-3 omladdningar (ladda om-i webbläsaren eller tryck på F5 t ex) får jag hela forumsidan. Blev mycket värre från härom veckan tror jag. Efter att ha fått göra det en gång av tio behöver jag nu "refresha" minst en, ibland tre ggr på varje ny delsida jag går in.

 

I mitt fall vet jag att det är vår brandvägg och webbskydd som bryter in och stoppar vidare laddning av sidan (dock utan felmeddelande). Händer ibland på ett fåtal andra sidor utöver MG också. Enligt vår IT-avdelning beror det på hur sidan är uppbyggd och hur de externa anropen (främst reklam) görs.

 

De rekommenderade mig att undvika sådana sidor....😕

 

Edit: Plattor nämndes. På mina halvgamla Androidplattor upplever jag ingen direkt seghet, inte heller "halva sidor" hemma på PC. De har dock andra säkerhetsprogram än på jobbet. Men att saker som säkerhetsprogrammen på jobbdatorn inte gillar som nämnts ovan känns inte riktigt bra. Även om det kanske bara är p.g.a. långa svarstider som den bryter - vad vet jag ?  Vår IT-avdelning trodde dock att det var mer innehållet än timing.

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag har inte upplevt några större problem på sistone. Använder Google Chrome på PC eller Samsung Android tablet för surfning på MG.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

För att förtydliga så ser jag likheter med tidigare slöhetsfenomen: Det verkar vara värst första gången man är inne på en delsida på ett tag. Sannolikt för att den och dess innehåll/anrop m.m. inte är cachat eller redan genomarbetat av säkerhetsprogrammen.

 

Återvänder jag t ex till en delsida eller tråd jag nyss var i upplever jag inte "omladdningsfenomenet" på samma sätt andra och tredje gången. Om det kan vara en ledtråd.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Sitter på jobbet, halvbra uppkoppling, men når ut på Internet och alla applikationer som jag behöver.

Allt utom maringuiden funkar bra, har provat både Chrome och Explorer.

"Ett fel inträffade, sidan laddas ned igen" det var kanske inte ordagrant, men det är meddelandet man får upp ideligen, särskilt som jag skrivit ett långt inlägg som försvinner ut i cyberrymden, utan att ha blivit sparat, och här återfinns inte inläggen som dom gör på I-paden hemma.

 

Ja på paddan, så skriver jag ett ord, och det tar många sekunder innan bokstäverna kommer upp på skärmen, och det blir väldigt trögt. På Windowsdatorn hemma kan det ibland vara samma fenomen, liksom på jobbet, men inte lika påfallande.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...