Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Ekesa

Vad är detta?

Rekommendera Poster

Hej. 

Blev nyligen båtägare så har massor med frågor och funderignar men här kommer en gällande min motor iaf. 

Jag har en Volvo Penta 400 på vilken jag har en del som jag inte kan förstå vad det är, se bifogad bild. Vad är det för ett litet utlopp med gummiplupp på?

AAC41E82-1ECD-4219-A918-48FE6B5AF586.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En gissning: Skvallerstråle för kylvatten så att du kan se att impellern pumpar vatten när motorn går.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev Ekesa:

Hej. 

Blev nyligen båtägare så har massor med frågor och funderignar men här kommer en gällande min motor iaf. 

Jag har en Volvo Penta 400 på vilken jag har en del som jag inte kan förstå vad det är, se bifogad bild. Vad är det för ett litet utlopp med gummiplupp på?

AAC41E82-1ECD-4219-A918-48FE6B5AF586.jpeg

På dessa motorer kunde man ansluta en sugslang med sil för att använda till att länsa båten när man startat motorn. Fanns på archimedes penta de silverfärgade från slutet av sjuttiotalet. Det såg alldeles lika ut så antar det är anslutnings munstycket till den funktionen. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-06-07 vid 00:49 skrev kossor:

På dessa motorer kunde man ansluta en sugslang med sil för att använda till att länsa båten när man startat motorn. Fanns på archimedes penta de silverfärgade från slutet av sjuttiotalet. Det såg alldeles lika ut så antar det är anslutnings munstycket till den funktionen. 

@kossor ja det visade sig stämma bra, det verkar vara precis som du säger, en sug helt enkelt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...