Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
jedh

Inte så långt, bara till Polen

Rekommendera Poster

I sommar tänkte vi segla från Stockholmsskärgård till Polen t/r, eventuellt via Bornholm. 2 vuxna och 3 mindre barn, seglingsvana men tänkte ta någorlunda lugnt tempo med någon 24h tur.

 

Försöker hitta information om vilka hamnar man bör besöka alternativt undvika i Polen. Någon som har lite rekommendationer eller vet vart man hittar bra information om gästhamnarna i Polen? 

 

PS: vi har ett djupgående på 2.10, fått uppfattningen om att vissa gästhamnar i Polen kan vara lite grunda ibland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jag känner inte till gästhamnar i Polen men på vägen dit och på väg hem så missa inte Christiansø och Gudhjem på Bornholm. Två öar som inte får missas.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
54 minuter sedan skrev Silverfox59:

Jag känner inte till gästhamnar i Polen men på vägen dit och på väg hem så missa inte Christiansø och Gudhjem på Bornholm. Två öar som inte får missas.  

Tack

 

Fast vägen dit har jag koll på, mer när man väl kommer fram till Polen som jag behöver mer info. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi var i Polen -16 och våran favorit blev kolobrzeg gästhamn. Ny -16 och billigt, med en liten promenad var man nere vid stranden som är grymt fin med promenad stråk utmed.

Vi kommer nog också ta oss mot Polen i år också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...