Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Impreza95

Aq151 dricker kylar vatten.., hjälp!

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Har som sagt en aq151 som är helt nyrenoverad med insprutning och lite annat lull lull, men saken är den att den går klockrent men  tyvär så drar den en hel del kylar vätska.. Finns inget synligt läckage men kan det vare värmeväxlaren som trillskas eller??

Någon som har nått förslag? 

IMG_20180527_203232.jpg

Redigerad av Impreza95

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft ett inre läckage i en värmeväxlare.Det var lite olika nivåer iden beroende på om man kört eller legat still en period.Vatten fylldes på från sjövattensidan och jag upptäckte att det var saltvatten inblandat i glykolblandningen av en händelse.Det kan ju finnas andra orsaker som trasig topplockspackning eller spricka i motorn också men det enklaste vore ju om du har luft i systemet pgr.av att du haft isär motorn nyss?Lycka till //Thomas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-05-28 vid 18:41 skrev Brawn:

Jag har haft ett inre läckage i en värmeväxlare.Det var lite olika nivåer iden beroende på om man kört eller legat still en period.Vatten fylldes på från sjövattensidan och jag upptäckte att det var saltvatten inblandat i glykolblandningen av en händelse.Det kan ju finnas andra orsaker som trasig topplockspackning eller spricka i motorn också men det enklaste vore ju om du har luft i systemet pgr.av att du haft isär motorn nyss?Lycka till //Thomas

 

Ja det jag funderar om det kan vara, Inre läckage alltså, luft känns ju inte omöjligt men tror inte det då jag körde hela förra sommaren, monterades i förra våren, att motorn ska ha en spricka eller toppackning skulle va paj låter osannolikt men vad vet man 🤔

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Renoverade även värmeväxlaren som jag iofs köpte begagnad, satt en b20 I båten innan, och motorn kommer från en bil som var fräsch redan innan renoveringen 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...