Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
sebbe999

Princess 35 Fly

Rekommendera Poster

Tjena!

Någon som äger denna båt med två st TAMD41:or? Skulle vara kul att få lite input i denna båt, då jag är sugen på
en flybridge båt i den prisklassen..

 

Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Har en princess 35:a årsmodell 91 med 2st tamd 41b.vi är väldigt nöjda med den, stor och rymlig och stabil i sjön.om du alltid vill åka fort så bör du titta på en med större motorer

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev gotviken:

Hej! Har en princess 35:a årsmodell 91 med 2st tamd 41b.vi är väldigt nöjda med den, stor och rymlig och stabil i sjön.om du alltid vill åka fort så bör du titta på en med större motorer

 

 

Okey kul att höra! Vad kör ni för farter? Och vad är bränsleförbrukningen på dessa maskiner i dom farter?

 

Något man bör ha koll på vad det gäller båten?

hur är den att manövrera?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ligger man i 8-10 knop så är det en väldigt behaglig fart.om vi går längre sträckor så ligger vi i ca16 knop och då får du nog räkna med en förbrukning på ca 3 liter/sjömil.med full semesterpackning,fulla dieseltankar och fullt med vatten samt 6 personer så har vi en maxfart på ca 19 knop.att lägga till är inga problem med dubbla motorer och bogpropeller så kan man snurra båten nästan hur som helst.kan vara lite tung att hålla i för den som hoppar iland när det är sidvind vid tilläggning.det finns en massa siffror om vad båten väger men med full last och fyllda tankar så väger den säkert uppemot 9 ton

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okey tack så jättemycket för informationen!

 

Är det något jag bör kolla lite mer noggrant på själva båten som brukar vara något bekymmer, och även maskinellt när jag provkör?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har DC35an, jag har hyrt några sånna

utan Flyb. alltså.  Om du provkör så kan du se om dreven håller kvar angivet värde. Det är två mätare som du kan höja och sänka dreven med.  Bejär att få köra fullfart en stund och kolla bakåt när du slår av om det kommer svartrök. Det är nog dom ända felen jag stött på. Som vanligt så skall man även lyfta på motorolja locken. Är det vittgucka/vatten i locket så är det dax att renovera. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...