Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
smoegen

Näähh detta är inget att läsa....

Rekommendera Poster

Jodå... jag vet var min båt är... påväxt och eländig... att samla kraft och göra något åt det?? Nja inte just nu.. sliter med att klara av en vardag som inte är helt som jag skulle önska... Men sälj båten då?? Nja... man lever ju i en förhoppning att man någon vacker dag skall orka ta tag i båten.. ta tag i något som ju faktiskt varit en viktig del av ens liv... Men just nu? Nej..

Sett ur ett perspektiv så får jag nog erkänna att detta inlägg inte på något vis tillför mänskligheten ett endaste dugg... inte mer än att jag får ur mig några ord..

Fast jag hoppas att ni som kan och vill.. jag hoppas att ni får kasta loss och bege er ut på era drömmars äventyr...

Så för att avsluta ett inlägg som jag kanske inte ens borde ha skrivit...

Fair Winds

S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att tömma sin inre container med andra ord?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

jag har inga problem med båtar längre,sålde båten 10/5,ca 45år med båt får räcka,om abstinensen dyker upp finns en båt jag kan låna.

Redigerad av karluno

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Smögen!

Det är la inte Fingaln du skriver om eller hur? Den har du sålt?

Kan berätta att jag fått klart mina pardörrar istf de luckor som satt där tidigare. På min Fingal alltså.

Men det har tagit tid. Å ibland tänker man att vad skall jag ha segelbåt till. Men sedan sitter man där i sittbrunnen å tittar på allt runt å tar den där mackan /ölen efter man lagt till å då är livet roligare.

 

Det är la int så att du har varit ute å jobbat för mycket å fått för lite sömn? Då brukar man vilja förtöja henne för gott. Fast jag kan erkänna att segla hem båtar från Medelhavet som jag har gjort är inte lika lockande idag. Väljer noga innan jag accepterar jobbet. Fast i mitt fall kan det bero på att jag har sett så pass å seglat så pass. Å kroppen är inte riktigt lika-lika vig som tidigare. Jag klättrar ogärna upp i masten numera. :D

Kan du inte be att få ta en tur i Thallathas lilla julle, du kan se det som en god gärning att pyssla om henne så hon inte "rostar" i förtöjningarna. Så får även Thallatha en förevändning att komma ut för en tur före 25 maj. Efter det blir han ganska upptagen en tid med annat. Du har tre dar på dig.

Var befinner du dig nu? I Smögen? Kungshamn?

Hälsningar,

Kalman

alias    Ruskpricken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
‎2018‎-‎05‎-‎21 vid 16:01 skrev karluno:

jag har inga problem med båtar längre,sålde båten 10/5,ca 45år med båt får räcka,om abstinensen dyker upp finns en båt jag kan låna.

Blir de husbil istället? :rolleyes:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja du Stefan, vad gör man när uppförsbacken ser oändlig ut? Jag hade som mest 3 båtar samtidigt. Kände då att nu får det vara slut på eländet. Jag gav ju bort Dominanten till Raol, vilket så här i efterhand fortfarande känns helt rätt. Sedan hade jag ju en snipa på 27 fot. Hade den i 3 år men det saknades något. Mast och segel förståss. Så den byttes bort mot en tattartermos (husvang), och det ångrar jag inte en sekund på det bytet. Nu har ju oxå den lilla Albin 57:an kvar, den jag köpte av ett dödsbo 2012 för endast 5000:- komplett med 7 säckar segel och registrerad båtvagn. Även 2 gps:er och vhf och även en 4 hk Johnson 4-taktare ingick. Det båtköpare har varit mitt bästa hitintills iallafall.

Nu har jag då husvangen (det heter så har jag fått lära mig av Håkan Nilsson) på en camping nere vid Gullmarsfjorden i närheten av Bokenäset. Inne på området har jag då även min Albin 57 som jag kan sjösätta när det passar mig vid Jordfall som har en bra ramp och även mastkran om jag skulle behöva det. Resa masten kan jag dock klara utan en kran till hands.

I år blir det som det ser ut nu 3 veckor i Stockholms skärgård efter midsommar. Ta trailern upp med en övernattning längs vägen och komma upp pigg nästa dag och sedan sjösätta nere på Morarnas båtklubb på Gålö där en bekant har sin båt och där jag har fått löfte om att bil och trailer kan stå inlåst på deras vinteruppställningsplats.

Nästa sommar finns det planer på att ta båten på trailer ner till Kroatien och segla i skärgården runt Zadar och Split ner mot Dubrovnik. Med trailerbart är inte utrymmena i båten det viktigaste utan att man kan ta sig till andra platser och se fantastisk natur på kort tid.

Du kanske skulle sadla om och växla upp en växel?

 

/Wille

D6EC82AF-48C1-4BD7-93A8-0D1031E16F01.jpeg

73E6C88B-2F57-4DF0-B73D-397DCA7F537F.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...