Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Ekesa

Förvara trailer sommartid

Rekommendera Poster

Hej!

Både helt ny här och helt ny båtägare. 

Jag har en fråga till er här och det är hur eller rättare sagt var ni förvarar er båttrailer om ni har en sådan.  

Det skulle vara skönt att slippa ha trailern hos mina bekanta så jag började leta lite idag efter sommarplatser för den på diverse båtklubbar i Stockholm och Nacka men det verkar mest vara vinterförvaring som erbjuds. När jag får en vinterförvaringsplats i höst, ingår det en plats för trailern över sommaren då eller hur fungerar det?

Någon här som känner till någon klubb som erbjuder enbart förvaring av trailer över sommaren primärt nu?

 

tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har min trailer ståendes på båtklubbens vinterplatser på sommaren. Min förra båtklubb kunde inte erbjuda den tjänsten/möjligheten. 

 

Fick dock den första vagnen stulen. Nu monterar jag bort det som går. Dvs 4 hjul. Stöttorna och vinschtorn med vinsch. Låser den med ketting i fundament samt ett kraftigt kulhanskelås. 

 

Börja med att kolla med vad din klubb/marina har för policy. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Tack Niklas för ditt svar.

 

Klubben jag är medlem i har dessvärre ingen plats alls för någon medlem för förvaringar.

Har kollat runt lite här i närheten men det verkar just nu svårt att hitta någon som kan ta in bara en trailer över sommaren.

Hur brukar det vara generellt sett om man har vinterförvaring, får man ha sin trailer på uppställningsplatsen över sommaren då? Någon som vet det?

Redigerad av Ekesa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...