Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Wildeside

Coelan priser o skitleverantör

Rekommendera Poster

Intressant jämförelse

Svensk vs tysk leverantör

 

Offertförfarande svensk leverantör

skickar 2 e-post tog e-post dress från hemsida, inget svar.

Ringer och undrar varför han inte svarar på e-posten, svaret jag fick va att den e-post dressen används inte längre.

Han vill inte ta min offertförfrågan på telefon hänvisar till en ny e-post adress som jag bad honom att sms:a till mej.

Skickar ytterligare 2 e-post får inga svar.

Ringer igen och han påstår att han inte mottagit något e-post från mej. Han tar emot min offertförfrågan på telefon.

3 dagar senare så svarar han på mitt e-post som han inte mottagit.

Offerten bestod av

1 st 3 liters och 12 st 0,75 liters burkar med coelan.

2 liter pigment

han glömmer ta med förtunning.

frakt 1250 kr?

köpa allt i sverige totalkostnad 13370kr leveranstid 2 veckor.

Har lagt till rollrar och förtunning i totalpriset.

Offertförfarande tysk leverantör

 

E-post skikat på söndagkväll.

Får offert på tisdag morgon och han ber om ursäkt för att det dröjt med offerten.

Frakt 250 kr 

Totalsumma 9610 kr leverans tid 2 dagar

 

Jag skulle inte letat efter en alternativ leverantör om han svarat inom rimlig tid och varit lite service inriktad.

Inte konstigt att man väljer den tyska leverantören, 3760 kr billigare och bättre kontakt och leveranstid.

Hur f kan det vara 1000 kr dyrare att skicka inom sverige.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som Svenska hantverkare. Är det den här offerkoftarollen många svenska företagare har om att vi är till för dem och inte dem för oss?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Azguz:

Låter som Svenska hantverkare.

 

Verkligen. Man känner ofta att man är ett pain in the ass som kommer och vill köpa produkter eller tjänster. Kruxet är väl det att man oftast behöver någon hyfsat lokal, blir väl dyrt att ta in tyska snickare när man ska fixa någonting hemma.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar själv med bygg/mark entreprenad och kvalitetsansvarig, skulle inte behandla en kund på liknande sätt. Jag har föredragit att handla från svenska leverantörer men dom minskar sina lager och ger sämre och sämre service för varje år som går.

Ett litet exempel till på våran atlas copco kompressor från 2015 gick en nippel av när vi jobba i stockholm, glad i hågen åkte jag till atlas copcos huvudkontor 2 mil bort och skulle köpa en nippel.

Men som oftast nu för tiden så fans det inga i lager i sverige men jag kunde beställa en från huvudlagret i belgien leveranstid 6-7 dagar. 

Så det där med att köpa kända kvalitets maskiner för dyra pengar så att man har när till service och reservdelar vet i f om det är så sant längre.

Hadde en Dosan grävare som vi beställde delar till från syd korea och dom leverarade med flygpost på 3-4 dagar för halva pengen mot sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte bara leverantörer av grejer, utan attityden mot kunder öht. Givetvis finns många undantag men jag tycker att bemötandet generellt är sämre i Sverige än i många andra länder. När jag hittat en leverantör/hantverkare (ofta äldre) som gör ett bra jobb återvänder jag dit och bryr mig inte om priset eller att leta efter alternativ, och slipper sålunda bli förbannad. Den som en gång inte levt upp till förtroendet är för alltid bortkopplad.

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...