Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
m95jojo

Hur ta bort gammal limmad tofthållare?

Rekommendera Poster

Jag har en Selva VIB i PVC som tofthållarna har gått sönder på. Tofthållarna (en på varje sida) består av en bred bit textilrem som sitter fast i en oval på pontonerna påklistrad PVC-lapp. Hur får jag bort de gamla tofthållarna så att jag kan montera på de nya? Någon sade att jag skulle nyttja varmluftpistol, men det känns en smula läskigt... 

Skall jag, efter det just nu oklara avlägsnandet av de gamla, limma fast de nya tofthållarna med pontonerna uppblåsta eller tömda?

 

Tack på förhand!

Photo-2014-05-09-08-27-03_73.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som så att jag skar loss alt material som var löst på den gamla hållaren och limmade sedan den nya tofthållaren ovanpå den gamla. Blev kanonbra!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fungerar bra med värmepistol att värma. Ser ut på bilden som om den släppt lite i en änden. Lyft där och använd värmepistolen och dra försiktigt. PVC tål värme ganska bra så du bränner dig om fingrarna innan du skadar PVC-materialet.
Tofthållaren på bilden ser ju fin ut så den kan man tvätta ren och limma tillbaka eller till och med lägga lim under den delen som lossnat och limma fast så slipper du ta lös den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...