Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
P_Martinsson

Kapellbågar, skydd mot fönster

Rekommendera Poster

Någon som har ett tips på bra skydd som man kan trä på kapellbågarna för att få lite mellanrum vid fönsterrutorna?

Plasten i fönsterrutorna blir ju lätt missfärgade vid direktkontakt med kapellbågarna..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Våra bågar är tejpade med en grov vävtejp (vit sårtejp tror jag det är).

Detta funkar hyffsat men ser inte så proffsigt ut...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen!

Sårtejp är jäkligt bra till mycket, men kanske inte riktigt den lösningen jag tänkte mig här..  :D

 

https://www.ostersjokompaniet.se/fasten-plast-metall/plast-gummi/sun-blocker-clip

Dessa var smarta, funderar bara på om det finns risk att dom kan gnaga hål på rutan om det blåser mycket, eftersom att dom är ganska små och fyrkantiga med hörn?

 

Hittade en annan lösning som var nice, men som tyvärr känns onödigt dyr..

https://www.ostersjokompaniet.se/fasten-plast-metall/plast-gummi/sunsox-skydd-for-rutor

 

Hade hoppats på något liknade, men med en mer human prislapp. Finns det?  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Thomas-1:

Har redan funderat på det, men jag misstänker att det är stor risk att den vulkar ihop sig med plastrutorna, om inte förr så när det blir varmt..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör med Sunblocker Clip, funkar bra och har inte sett tecken på att de sliter rutorna. 

 

Den andra varianten kan du lämpligen sy själv av kapellväv och kardborreband. Inget avancerat hantverk. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer nog köpa några clips som jag kompletterar med "kapellstrumpor" som kapellmakaren hjälper mig med. Enligt honom så funkar Sun Blocker Clip bra så länge som det fönstret inte pressar hårt mot bågen. Då är det risk för att det med tiden blir märke. an är extremt seriös och har gott ryckte så jag litar på honom.  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...