Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Azguz

Byte av spridarhylsa - VP 2003 1987

Rekommendera Poster

Håhåjaja länken måste man inte ta bokstavligt man kan faktiskt leta efter sin egen motor på nätet hur man byter hylsa.Var som jag skrev  byte hylsa i bussen utan att ta av toppen inga märkvärdiga saker bara tidsödande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-09-26 vid 11:48 skrev Kajja:

Håhåjaja länken måste man inte ta bokstavligt man kan faktiskt leta efter sin egen motor på nätet hur man byter hylsa.Var som jag skrev  byte hylsa i bussen utan att ta av toppen inga märkvärdiga saker bara tidsödande.


Jo, jo, jag har ju instruktionerna högst upp men den stora skillnaden var ju att "flaring tool" som expanderar hylsans "pip" var väsentligt annorlunda på just den jag har :P

Utifrån hur den beskrivningen är från volvos verkstadsmanual ska man köra "flaring tool" i botten och sen ska man typ fila ner kopparutstiket på toppen till max 1 mm. Frågan är ju varför? Kommer kopparen slå i kolven annars? Eller kommer den täcka spridarbilden? Eller vad är det som gör att man "måste" ta av toppen för att justera det till max 1 mm? Varför spelar det roll?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verktyget du skruvar i gör att den expanderar och suger tag i hylsan så att du kan få upp den .När du fått upp hylsan så ser du hur lång spetsen är och ser till att den nya kopparhylsan har exakt samma mått som din gamla.Var noga med rengöringen i botten .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...