Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Olleman82

Tips på rengöringsmedel

Rekommendera Poster

Hej!

 

Måste bara tå tipsa om rengöringsmedlet Abnet som jag inhandlade redan förra året men aldrig fick testat ordentligt. Finns flera trådar här på MG om tex rengöring av Vinyl som sällan slutar med att "Inget hjälper". Om Abnet hjälper just dig eller inte låter jag vara osagt men sprayade på rikligt av Abnet (blandad för rejält smutsiga ytor) på våra vinyldynor igår och smutsen rann i princip av. Det blev verkligen betydligt bättre än med allt annat jag testat förut. Nu är jag så pepp så jag ska försöka mig på ett par fläckar i inredningsmattan som förra årets möbeltvätt inte rådde på...

 

Blev kanske lite mycket reklam här men jag blev riktigt förvånad över hur bra det är. Man måste dock spraya det på ytan. Att försöka hälla lite på en trasa och torka av fungerar inte alls för mig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en flaska på båtmässan, ska testa det nu i helgen på bl.a. vinylklädsel. Hoppas på samma goda resultat som du hade...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag råkade få några droppar (ca 30/70-blandning) på vit klädsel som jag inte såg och som blev liggande några minuter. De ställena är nu rejält mycket ljusare än resten, så var noga med att inte få några "pölar" stående.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var så jag märkte att det var så effektivt. Dränk in resten så blir det lika vitt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Mackey tipsade i en annan tråd om MAC A25.

Nu har jag hört fler som lovordar detta så jag tänkte prova.

Det har utgått och ersätts med Tixo Tuff S Multitvätt som jag ska prova.

Lite billigare än Abnet också.

www.scandistore.se

De har även ett medel för att rengöra riktigt skitig teak (Teak Cleaner), kan vara värt att prov om det slår Brunsåpa.

 

Redigerad av bhemac

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har en kamrat som tagit över en övergiven Sea Ray som stått åtskilliga år, grön av beväxning och med matjord i motorrummet.

som rengöring mot det gröna hade kompisen tagit med träsåpa och min skepsis till såpan övergick i förvåning över hur lätt det var att få rent.

det visade sig att båten var riktigt fin när vi var klara.

synd bara att motorn hade packat ihop, så nu tar hon lastbil till annan plats för renovering.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...