Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
flipper77

GFS 10 flödesgivare kompatibel med GPSMAP 420s?

Rekommendera Poster

Är Garmins flödesgivare GFS 10 kompatibel med GPSMAP 420s? Det står lite olika beroende på var jag läser. Någon som provat?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma dilemma men det slutade med att jag köpte en ny Garmin med NMEA2000 och det fungerar perfekt. Jag googlade MYCKET och hittade några riktiga specialer(typ 1000kr) men ingen kunde garantera att det skulle gå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, får kanske göra något enkelt test då. Jag har nämligen en panelmonterad 420 och har rivit ur flödesgivaren från förra båten. Dyrt + svårt att få plats med ny större plotter på panelen. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick svar från Garmin och de säger att det ska gå om man använder CANet-kitet. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Satte in GFS10 till min Garmin 420  S förra året.

Gick bra och är supernöjd med resultatet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@ Salty, jag har kopplat enligt bifogat schema. Skulle du kunna en titt och se om det ser rätt ut? Jag får nämligen inte det att fungera.

Kopplingsschema bränslegivare.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev flipper77:

@ Salty, jag har kopplat enligt bifogat schema. Skulle du kunna en titt och se om det ser rätt ut? Jag får nämligen inte det att fungera.

Kopplingsschema bränslegivare.jpg

Med all självinsikt för att min egen förmåga inom ellära är väldigt låg, så bör jag inte ge några råd. Det kommer o sluta med båtbrand.

Fick hjälp av en vän med installationen.

 

Hoppas att någon i forumet kan besvara din frågeställning. Bhemac brukar vara riktigt kunning inom området, Georg mfl.

Träffar min bekant inom någon vecka, kan be han kika på det då och hör av mig så snart jag bett han titta på det. 

 

Ville med mitt inlägg kommentera att Garmin 420S och GFS10 fungerar utmärkt, när det väl är på plats!

 

Med vänliga hälsningar

Salty

 

Redigerad av Salty

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, sån självinsikt har inte jag. Håller tummarna för att någon i forumet svarar annars får jag också försöka hitta någon som hjälper mig.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...