Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Per

Formsydd bäddmadrass aq 27 ht fören

Rekommendera Poster

Någon som kan rekommendera en leverantör som gör prisvärda formanpassade tjocka bäddmadrasser av bra kvalitet? 

Vi kommer aldrig ha bordet uppe i fören, har aldrig haft i tidigare båtar. Vill ligga skönt och orginaldynorna levererar inte riktigt det.

tänker mig en odelad madrass. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2018-03-06 på 22:07, Per säger:

Någon som kan rekommendera en leverantör som gör prisvärda formanpassade tjocka bäddmadrasser av bra kvalitet? 

Vi kommer aldrig ha bordet uppe i fören, har aldrig haft i tidigare båtar. Vill ligga skönt och orginaldynorna levererar inte riktigt det.

tänker mig en odelad madrass. 

Jag sydde själv, och skulle göra så igen den dagen det behövs.

Snabbare, enklare.

Jag hade för tunns madrasser i förpik.

Drog till.. jysk eller om det var nån "möbelhörna"... letade rätt på lämplig madrasstjocklek.

Hade tagit hem ordinarie.

Tog ur innemadrasser, måttade, skar och limmade ihop innemadrassen så den fick rätt form. Gjorde lika fast sydde själva underlakanet/påsen.

Butiken öppnade vid 9-10 tiden.. var på väg mot båt runt 16- tiden. Så 7h inkl allt med lunchpaus, fika, packa med andra prylar till båt samt stanna och handla mat.

Ingen kärfysik och du får exakt den form du vill ha, slipper lägga tid på förklara, ge mått, väntetider mm.

Jag passade på att sy överdragslakan med gummiband runt, när jag ändå höll på..

Du behöver. Lite kontaktlim, på spray, stick, tub eller burk. (Jag valde skumgummimadrass)

Nål och tråd eller symaskin

väljer du stoppad madrass så syr du förståss även detta.

.

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår jag dig rätt att du har en V-koj i fören som du vill ha en odelad bäddmadrass i?

Gissar att det kan bli problem att fixa själv då det nog är svårt att hitta en så pass bred madrass.

Vi beställde bäddmadrasser från Marex för många år sedan. Vi valde väl inte den dyraste kvalitén men nästan och resultatet var väldigt mycket bättre sömn. Tror vi betalade 2700 för en madrass på varje sida i V-kojen samt en mittbit.

(Nu blir jag otroligt sugen på att sjösätta och sova i båten igen! Men så tittar jag ut på snön som yr och då känns det inte lika lockande igen.)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Caribic410 säger:

Jag passade på att sy överdragslakan med gummiband runt, när jag ändå höll på..

 

Att sy är inte svårt om man är lite tekniskt lagd. Jag hjälpte hustrun sy gardiner. Sen fick jag sy fler, många fler. Kan bli lite mycket av det goda. Så sy i smyg....

 

15 minuter sedan, ChristerN säger:

Men så tittar jag ut på snön som yr och då känns det inte lika lockande igen

Att ligga i en varm och trevlig båt när snön yr är obetalbart!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, ChristerN säger:

Förstår jag dig rätt att du har en V-koj i fören som du vill ha en odelad bäddmadrass i?

Gissar att det kan bli problem att fixa själv då det nog är svårt att hitta en så pass bred madrass.

Vi beställde bäddmadrasser från Marex för många år sedan. Vi valde väl inte den dyraste kvalitén men nästan och resultatet var väldigt mycket bättre sömn. Tror vi betalade 2700 för en madrass på varje sida i V-kojen samt en mittbit.

(Nu blir jag otroligt sugen på att sjösätta och sova i båten igen! Men så tittar jag ut på snön som yr och då känns det inte lika lockande igen.)

 

12 timmar sedan, ChristerN säger:

Förstår jag dig rätt att du har en V-koj i fören som du vill ha en odelad bäddmadrass i?

Gissar att det kan bli problem att fixa själv då det nog är svårt att hitta en så pass bred madrass.

Vi beställde bäddmadrasser från Marex för många år sedan. Vi valde väl inte den dyraste kvalitén men nästan och resultatet var väldigt mycket bättre sömn. Tror vi betalade 2700 för en madrass på varje sida i V-kojen samt en mittbit.

(Nu blir jag otroligt sugen på att sjösätta och sova i båten igen! Men så tittar jag ut på snön som yr och då känns det inte lika lockande igen.)

Är det skummadrass går det ypperligt att limma ihop till en enhet. Skarven blir i stort omärkbar.

fyllda madrasser kan man sprätta/klippa sy. Tar mycket mindre tid än åka, mejla, krångla.. fast tjäna några större summor pengar gör du ju inte, så om tiden inte är värd något är det bara att beställa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det en bäddmadrass du är ute efter?

Alla svar verkar gälla madrasser.

 

Bra om tråden styr åt rät håll tänkte jag.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan, Mackey säger:

Är det en bäddmadrass du är ute efter?

Alla svar verkar gälla madrasser.

 

Bra om tråden styr åt rät håll tänkte jag.

 

Mackey

Alltid bra med förtydliganden. Min tanke när jag startade tråden var att behålla dynorna som följer med båten och lägga en tjock bäddmadrass ovan. Det är dock kul att läsa om hur andra har löst problemet med god sömn i båten. Viktigt för mig är förutom god sömn är också att det ser proffesionellt ut. 

Tack för ditt inlägg. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan, Per säger:

Alltid bra med förtydliganden. Min tanke när jag startade tråden var att behålla dynorna som följer med båten och lägga en tjock bäddmadrass ovan. Det är dock kul att läsa om hur andra har löst problemet med god sömn i båten. Viktigt för mig är förutom god sömn är också att det ser proffesionellt ut. 

Tack för ditt inlägg. 

Skall även sägas att jag bor vid Mälaren. Fick ett tipps i början av tråden om ett företag men de var baserade i Göteborg. Tack för tipset men det blir lite krångligt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flera firmor som syr upp bäddmadrasser (och alla andra madrasser) har utkörning.

Det man själv gör är att malla sin madrass på ett stort papper och säger vad som är upp och ner och skickar till dem. Sen tar de vägarna förbi vid tillfälle med den nya madrassen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vid Mälaren behöver ju inte innebär när Stockholmsmässan, men ett tips är att åka dit och prata med olika firmor nu när det är båtmässa.

 

Kanske inte bästa tiden att beställa om man vill ha leverans före midsommar, men det är värt ett försök. Om inte annat har du kanske hittat någon bra firma som kan leverera något snyggt senare i år.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2018-03-08 på 10:25, ChristerN säger:

...

Vi beställde bäddmadrasser från Marex för många år sedan. Vi valde väl inte den dyraste kvalitén men nästan och resultatet var väldigt mycket bättre sömn. Tror vi betalade 2700 för en madrass på varje sida i V-kojen samt en mittbit.

...

Ser nu via länken till tidigare tråd att det var Flatmo vi beställde från. 

Tänk vad dåligt minne man har ibland. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 timmar sedan, Per säger:

Alltid bra med förtydliganden. Min tanke när jag startade tråden var att behålla dynorna som följer med båten och lägga en tjock bäddmadrass ovan. Det är dock kul att läsa om hur andra har löst problemet med god sömn i båten. Viktigt för mig är förutom god sömn är också att det ser proffesionellt ut. 

Tack för ditt inlägg. 

Ok. Ännu enklre om du vet hur du vill ha der.

Gör själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vi åkte till sängjätten och lämnande mallar så sydde de , blev kanonbra.

Vet även att kapell och annat i Malmö syr bra.

 

Billigt beror vad man värdera en natt sömn i pengar!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, princess360 säger:

Hej

 

Vi åkte till sängjätten och lämnande mallar så sydde de , blev kanonbra.

Vet även att kapell och annat i Malmö syr bra.

 

Billigt beror vad man värdera en natt sömn i pengar!

 

 

Syr sängjätten? Bra tipps. Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Citat

Tjena Per

Varit på resande fot ett tag och inte haft möjlighet att titta in här.

 

Japp sängjätten sydde  för några år sedan, maN FÅR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm

 

Japp sängjätten sydde för några års sedan ,åk dit och snacka med dom!

 

Annars så är det Kapell & annat i Malmö, blir bra men inte billigast!

 

Segla väl/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi beställde en sådan hel bäddmadrass när vi köpte båten ny för två år sedan. Det var leverantören, Flipper Marin i Täby, som ordnade med det. Det har vi inte ångrat, tjock och jätteskön. Kostade dock 10 000 kr, så det får man vara beredd på.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På Tuesday, March 06, 2018 på 22:07, Per säger:

Någon som kan rekommendera en leverantör som gör prisvärda formanpassade tjocka bäddmadrasser av bra kvalitet? 

Vi kommer aldrig ha bordet uppe i fören, har aldrig haft i tidigare båtar. Vill ligga skönt och orginaldynorna levererar inte riktigt det.

tänker mig en odelad madrass. 

Vänd dig till en tapetserare i din närhet, de klarar sådant.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...